یونیسف در گزارش مشترکی با همکاری دولت نیجریه اعلام کرد که حدود یک میلیون و 700 کودک نیجریه‌ای به سوء‌تغذیه شدید مبتلا هستند.

سلامت نیوز:یونیسف در گزارش مشترکی با همکاری دولت نیجریه اعلام کرد که حدود یک میلیون و 700 کودک نیجریه‌ای به سوء‌تغذیه شدید مبتلا هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ «جین گوف»، نماینده یونیسف در این کشور می‌گوید: تقریبا یک میلیون و 700 کودک زیر پنج سال در نیجریه دچار سوء تغذیه شدید هستند که این رقم یک دهم کل آمار جهانی را شامل می‌شود.


وی افزود: آمار نشان می‌دهد که روزانه نزدیک به 1000 کودک نیجریه‌ای بر اثر مشکلات و اختلالات مرتبط با سوء تغذیه، جان خود را از دست می‌دهند که مجموع این تلفات سالانه به حدود 361 هزار مورد می‌رسد. همچنین سوء تغذیه شدید منجر به کُندیِ رشد و در نتیجه محدودیت‌ها و ناتوانی‌های جسمی در بلندمدت می‌شود و همچنین می‌تواند ظرفیت هوشی این کودکان را کاهش دهد.


به گزارش سایت اینترنتی «دیس‌دی‌لیو»، در این گزارش تاکید شده که به رغم اجرای برنامه‌های پایلوت برای مقابله با سوء تغذیه کودکان در 11 استان مختلف این کشور، هنوز بودجه بیشتری لازم است تا وضعیت تغذیه این کودکان بهبود پیدا کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha