ابتکار : بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ساماندهی پسماندها مشارکت کند

سلامت نیوز: معاون رییس جمهوری ورییس سازمان حفاظت محیط زیست ازبخش خصوصی وفعالان عرصه محیط زیست خواست برای سرمایه گذاری در ساماندهی پسماندها مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار غروب پنجشنبه پس از بازدید یک روزه از عرصه های منابع طبیعی وزیست محیطی گیلان درفرودگاه سردار جنگل رشت درجمع خبرنگاران گفت: مقدمات اولیه برای رفع مشکلات ناشی ازوجود زباله ها درمحیط زیست، فراهم شده وسازمان حفاظت محیط زیست نیز از سرمایه گذاری در این زمینه حمایت می کند.
وی با دعوت ازبخش خصوصی وفعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در زمینه ساماندهی پسماندها افزود : با توجه به قیمت بسیار خوبی که دولت برای خرید انرژی تولیدی اززباله ها تعیین کرده، سرمایه گذاران می توانند وارد این عرصه شوند و به کمک محیط زیست کشور بیایند.
وی خاطرنشان کرد : مشکل پسماند کشور بویژه در گیلان با توجه به اراده جدی که دراین زمینه وجود دارد، با مشارکت بخش خصوصی قابل حل است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:اخیرا مصوبه ای درهیات دولت تصویب شده و دراین مصوبه، امکان خرید انرژی برق تولید شده از پسماندها فراهم شده است.
ابتکار بازدید یک روزه خود از گیلان را به دعوت سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان وتصریح کرد: ازفعالیت هایی که در راستای حفاظت از مناطق وبخش های مختلف استان درحال انجام است، به اتفاق مسوولان سازمان جنگل ها بازدید شد.
وی یادآورشد: کارهایی که درجهت بهبود سطح مدیریت استان انجام گرفته نیز مورد بررسی قرارگرفت و ازمناطق جنگلی که درگذشته پاک تراشی و تخریب شده بودند و ازطرح ها وتلاش هایی که برای احیاء جنگل ها شده، نیز بازدید صورت گرفت ودراین بازدیدها جلسات ومذاکراتی خوبی هم انجام شد.
معاون رییس جمهوری با اشاره به تلاش ورویکرد دولت در حفاظت از جنگل های طبیعی کشور گفت: تاکید رییس جمهوری برتوقف بهره برداری تجاری از جنگل هاست و درتلاش هستیم که با مشارکت سازمان جنگل ها ، طرح مشترکی ارایه شود به گونه ای که رویکردها تغییر کند ومدیریت پایدار درجنگل ها تحقق یابد وبه جای برداشت چوب، اتکاء برحفاظت با رویکرد طرح های گردشگری و مشارکت مردم محلی باشد.
وی براستفاده ازتوانمندی جوامع محلی برای کمک به حفاظت ازجنگل ها تاکید و خاطرنشان کرد: دولت برنامه های حفاظت از جنگل ها را با همکاری سازمان جنگل ها و سازمان حفاظت محیط زیست پیش خواهد برد.
ابتکار همچنین با اشاره به بازدید عصر امروزخود از تالاب بوجاق کیاشهر گفت: تفاهم نامه ای را با استانداری گیلان درخصوص مدیریت مناطق حفاظت شده در دست بررسی داریم که دراین تفاهم نامه، طرح های گردشگری درمناطق مختلف استان با نظارت وبا سیاست هایی که دولت و سازمان حفاظت محیط زیست دارند، اجرایی خواهند شد.
معاون رییس جمهوری پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) نیز از مرکز دفن زباله سراوان شهرستان رشت بازدید کرد. 
معصومه ابتکار همچنین با همراهی خداکرم جلالی وبهزاد انگورج رییس و معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان وسایر مسوولان استانی از جنگل های شهرستان سیاهکل در شرق استان گیلان بازدید کرد.
معصومه ابتکار عصر پنجشنبه نیز درمراسمی با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان، به صورت تلفنی دستور آغاز عملیات احیاء پناهگاه حیات وحش سلکه واقع در قسمت جنوب شرقی تالاب انزلی را به فرمانداران شهرستان های صومعه سرا و انزلی صادر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha