چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: 161110

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر ازدواج آسان جوانان گفت: امروز مراسم پرهزینه و روکم کنی، جایگزین سنت ها و آداب و رسوم زیبای ازدواج شده است.

سلامت نیوز: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر ازدواج آسان جوانان گفت: امروز مراسم پرهزینه و روکم کنی، جایگزین سنت ها و آداب و رسوم زیبای ازدواج شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، شهیندخت مولاوردی در همایش دو روزه خانواده سالم، جمعیت و توسعه پایدار با بیان این که سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد، گفت: همواره مسئولیت ناباروری در ایران زنان هستند یعنی اتهام متوجه این افراد است در حالی که چنین نیست. وی در ادامه به قید و بندهایی که نه قانونی و نه شرعی هستند، اما باعث شده است هر روز بر شاخ و برگ های مراسم ازدواج افزوده شود، اشاره کرد و با تاکید بر لزوم تغییر فرهنگ ازدواج در خانواده‌ها اظهار داشت: یکی دیگر از مسائلی که خانواده‌ها را برای ازدواج دختران با مشکل روبرو کرده موضوع جهیزیه است،در حالی که در قانون مدنی تهیه وسایل زندگی بر عهده مرد است .

مولاوردی با بیان این که در حال پیگیری برای الزام دستگاه های دولتی و خصوصی به تاسیس مهد کودک ویژه کودکان زیر ۵ سال کارکنان است، افزود: زنان شاغل باید حین کار از آسودگی و امنیت کودکان خود مطمئن باشند از این رو معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری همه اقشار اعم از خانه دار و شاغل را در تدوین برنامه های خود مورد توجه قرار می‌دهد تا ضمن بهره مندی جامعه از تخصص و توان زنان، شرایط محیطی کار آنها منطبق با نقش مادری آنها ارتقا یابد. وی افزود: کارت منزلت مادرانه یکی دیگر از پیشنهادهایی است که مطرح شده و در دست بررسی است . مادران دارای کودک زیر ۵ سال دارنده این کارت می توانند از تخفیف‌های ویژه‌ای دراستفاده از مترو و اتوبوس و حتی تخفیف خرید خوار بار و وسایل مورد نیاز کودک از فروشگاه‌های زنجیره ای برخوردار شوند. معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: اختصاص اتاق‌های ویژه مادران شیرده در فرودگاه ها و ترمینال‌ها در حال اجرایی شدن است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha