شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 16203

حقیقتی که باید اعتراف کرد این است که نمی توان به کلر موجود در آب استخر اعتماد کرد. راه های ساده ای برای اجتناب از عفونت در استخر وجود دارد

آیا از سلامت آب استخر ها مطمئن هستید؟
.
طبق گزارش اخیر مرکز کنترل بیماری ، امکان انتقال بیماری حتی در استخرهایی که به خوبی نگهداری می شود نیز وجود دارد. با این حال امکان کنترل این نوع بیماری ها که ممکن است از طریق حضور دراستخر و آب استخر منتقل شود وجود دارد. بیماری هایی که ممکن است از این طریق منتقل شود ، طیف وسیعی دارد که شامل عفونت گوارشی، پوست، تنفسی، چشم، عصبی و زخم می باشد.اما رایج ترین بیماری قابل انتقال از طریق این محل اسهال می باشد. درست است که کلر موجود در آب استخر می تواند اغلب عوامل عفونی را از بین ببرد ولی این مستلزم گذر زمان است، درست مثل اب نمک که خاصیت ضد میکربی آن در طول زمان انجام می شود. جمعیت های خاصی بیشتر از دیگران در معرض خطر عفونت های قابل انتقال در آب استخر می باشند. مثلا بچه  ها، زنان باردار، افرادی که دارای عضو پیوندی هستند، افرادی که تحت شیمی درمانی می باشند و به خصوص افرادی که سیستم ایمنی آنها به نوعی دچار اختلال و مشکل است.
بهترین روش در امان ماندن از بیماری های قابل انتقال از طریق آب استخر چیست؟ مرکز کنترل بیماری پیشنهادات  زیر را برای والدین و شناگران توصیه می کند.
بهترین روش برای کاهش احتمال شیوع بیماری های قابل انتقال از طریق آب استخر این است که به هیچ عنوان در آب استخر ادرار و مدفوع نکنیم.
1-    اگر مبتلا به اسهال هستیم داخل آب استخر نرویم.
2-    به هیچ عنوان آب استخر را نخوریم.
3-    قبل از شنا کردن دوش بگیریم و بعد از توالت و یا تعویض هر نوع پوشک حتما دستان خود را بشوییم.
4-    نیاز کودک خود را به دفع مرتب زیر نظر داشته و کنترل کنیم که ناخواسته در آب ادرار و یا مدفوع نکند.
5-    کودک خود را قبل از وارد شدن به آب استخر با آب و صابون بشوییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha