شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 162567

استفاده دائم از غذاهای چرب باعث افزایش کلسترول خون شده و انسداد عروق کرونر را در پی دارند، همچنین قرار گرفتن در محیط کاری استرس‌زا و نداشتن فعالیت بدنی مناسب خطر ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش می‌دهند.

سلامت نیوز:استفاده دائم از غذاهای چرب باعث افزایش کلسترول خون شده و انسداد عروق کرونر را در پی دارند، همچنین قرار گرفتن در محیط کاری استرس‌زا و نداشتن فعالیت بدنی مناسب خطر ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش می‌دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،عباس لروند متخصص قلب و عروق گفت: کیفیت روغن‌های طبیعی و حیوانی از روغن‌های خوراکی دیگر بهتر است؛ اما اساساً باید سطح مصرف روغن کاهش یابد.


در کشوری مثل آلمان، خانم خانه‌دار برای سرخ کردن غذا فقط ته ماهی‌تابه را چرب می‌کند؛ اما خانم ایرانی روغن را در ظرف خالی می‌کند و این می‌شود که در کشور ما آمار مبتلایان به بیماری‌های قلبی روز به‌روز بالاتر می‌رود.


وی گفت: همچنین کسانی که بدون داشتن سابقه بیماری قلبی در مواقع استرس‌زا دچار درد در ناحیه قفسه سینه می‌شوند باید به پزشک مراجعه کنند؛ چرا که بعضی بیماری‌های قلب خود را در فعالیت روزمره نشان نمی‌دهند؛ اما در هنگام هیجان و استرس بروز می‌یابند؛ از طرفی هم نمی‌توان تمام دردهای قفسه سینه را جزو بیماری‌های قلبی محسوب کرد زیرا گاهی اسپاسم عضلات بین دنده‌ای باعث ایجاد درد می‌شود.


لروند افزود: افراد لازم است روزانه حداقل 20 الی 30 دقیقه فعالیت ورزشی را در برنامه خود داشته باشند، بسیاری از خانم‌های خانه‌دار به‌اشتباه کارهای خانه را پای فعالیت بدنی می‌گذارند، در حالی‌که فعالیت مفید برای قلب به حرکاتی گفته می‌شود که باعث افزایش ضربان قلب و نفس‌نفس زدن فرد شود، همچنین مصرف کم‌تر غذاهای چرب و دوری از محیط‌های تنش‌زا در سلامت قلبی افراد بسیار مؤثر است.


این متخصص قلب و عروق در پاسخ به این سؤال که آیا افرادی که از بیماری‌های لثه رنج می‌برند بیشتر به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند، گفت: این مسئله تا حدودی ثابت‌شده ولی در کتب مرجع پزشکی به‌صراحت ارتباط این دو با هم تأیید نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha