سلامت نیوز: به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد، برج میلاد و پل طبیعت در تهران فردا شب با همت شهرداری تهران با رنگ آبی که نماد صلح ملل متحد است نور افشانی می شوند.
 
به گزارش سلامت نیوز سازمان ملل متحد پس از پایان جنگ جهانی دوم و پس از امضای منشور این سازمان به وسیله 51 کشور، رسما در 24 اکتبر 1945 برابر با 2 آبان 1324 تاسیس شد. ایران به عنوان یکی از 51 کشور مؤسس ملل متحد از بنیان گذاران این سازمان جهانی شمرده می شود.
  
از جمله اقداماتی که در نظر است به مناسبت گرامیداشت هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد در سراسر جهان به انجام رسد، طرحی است که بر اساس آن بر بناهایی شاخص مانند ساختمان ها، موزه ها، پل ها و غیره در بسیاری از شهرهای جهان از جمله  توکیو، بروکسل، پاریس، ژنو، نیویورک، میلان، لیسبون، مکزیکوسیتی، کانبرا، مانیل، پنوم پن، قاهره، کپنهاگ، لندن، هلسینکی، بن، آتن، لاهه، بوگوتا  و بسیاری شهرهای دیگرجهان به شکلی نمادین در روز ملل متحد برابر با 2 آبان 1394 پس از غروب آفتاب نور آبی تابیده شود.
 
با توجه به اینکه روز 2 آبان امسال با ماه محرم و روز عاشورا تقارن دارد، در نظر است در جمهوری اسلامی ایران قبل از دهه ماه محرم در دوشنبه شب 20 مهرماه، با هماهنگی و اقدام شهرداری تهران، برج میلاد و پل طبیعت به رنگ آبی نور افشانی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha