تنها شاکیان پرونده جنجالی قزوین، دختر و پسری هستند که ادعا می‌کنند ۵ پسر جوان پس از سرقت اموالشان با تهدید چاقو، دختر جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

سلامت نیوز: تنها شاکیان پرونده جنجالی قزوین، دختر و پسری هستند که ادعا می‌کنند ۵ پسر جوان پس از سرقت اموالشان با تهدید چاقو، دختر جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، از چند روز پیش خبری در سایت‌ها و برخی رسانه‌ها منتشر شد كه از تجاوز باندی 10نفره به دخترانی كه به‌صورت گروهی، برای تفریح به پارك جنگلی باراجین قزوین می‌رفتند حكایت داشت. در این خبر آمده بود كه اعضای این باند كه سلاح گرم نیز داشتند پس از حمله به پسران و دختران، پسران را به درخت می‌بستند و به دختران تجاوز می‌‌كردند. هر چند انتشار این خبر باعث جنجالی بزرگ در رسانه‌ها و به‌وجود آمدن جوی از ناامنی در قزوین شده بود، اما خیلی زود معلوم شد ماجرا با آنچه رسانه‌ها منتشر كرده بودند تفاوت داشت.

رئیس دادگستری استان قزوین در گفت‌وگو با همشهری درباره این پرونده گفت: برخی رسانه‌ها این پرونده را به ماجرای تجاوز گروهی به شركت‌‌كنندگان در یك مهمانی در باغی در خمینی‌شهر اصفهان تشبیه كرده بودند كه این مقایسه كاملا اشتباه است.

جمال انصاری ادامه داد: در این پرونده كه حدود یك‌ماه پیش تشكیل شد، دختر و پسری با مراجعه به پلیس از چند پسر جوان شكایت كردند. این دختر و پسر مدعی بودند هنگامی كه برای تفریح به منطقه باراجین رفته بودند، چند جوان كه چاقو در دست داشتند به آنها حمله كردند. سپس موبایل‌هایشان را سرقت كرده و آنها را با ضرب و شتم ربوده و به محلی خلوت در همان حوالی منتقل كرده و دختر جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

وی افزود: با این شكایت، تحقیقات مأموران برای شناسایی و دستگیری متهمان شروع شد و طولی نكشید كه با بررسی‌های انجام شده، 5جوان كه زیر 30سال دارند و عمدتا 18تا 24ساله هستند، دستگیر شدند.

آنها در بازجویی‌ها به سرقت به‌عنف از دختر و پسر جوان اعتراف كردند و مدعی شدند كه علاوه بر این دختر و پسر، مدتی قبل نیز به یك زن در این منطقه حمله كرده و با تهدید گوشی تلفن همراه و اموالش را سرقت كرده‌اند.

انصاری با اشاره به اینكه تنها شاكیان پرونده در حال حاضر دختر و پسر جوان هستند و زنی كه متهمان اعتراف كرده‌اند اموالش را دزدیده‌اند شكایتی مطرح نكرده است، افزود: ادعای تجاوز به‌‌عنف كه در این پرونده مطرح شده هنوز به اثبات نرسیده و پرونده درخصوص اتهام تجاوز به‌عنف در دادگاه كیفری یك‌استان در حال رسیدگی است كه اگر این ادعا اثبات شود، قوه‌قضاییه طبق قانون با مجرمان برخورد خواهد كرد.

وی گفت: درخصوص اتهام آدم‌ربایی، ضرب و جرح و سرقت به‌عنف نیز، پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین رسیدگی می‌شود و در حال حاضر برای 4نفر از متهمان قرار بازداشت موقت صادر شده و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

انصاری با انتقاد از برخی رسانه‌ها، موارد مطرح شده با موضوع تجاوز گروهی و سرقت مسلحانه را بی‌اساس دانست و گفت: متأسفانه برخی از رسانه‌ها با رعایت نكردن اخلاق حرفه‌ای، امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌كنند و آنطور كه در بررسی‌ها مشخص شد، رسانه‌ای صرفا با تماس تلفنی فردی، گفته‌های او را به‌عنوان جزئیات خبر منتشر كرده بود، حال آنكه همه شكات این پرونده، همان دختر و پسر جوان هستند كه درصورت اثبات ادعای دخترجوان مبنی بر تجاوز به‌عنف، قوه‌قضاییه با جدیت با متهمان برخورد خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha