دبیر کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور از درجه بندی نشریات علوم پزشکی خبر داد و گفت: بر اساس این درجه بندی یک تا سه امتیاز مقالات برای ارتقای هیئت علمی در نظر گرفته می شود.

دکتر علی اکبری ساری در گفتگو با مهر با اشاره به طرح درجه بندی نشریات علوم پزشکی یادآور شد: این درجه بندی بر اساس شاخصهایی مانند میزان تاخیر در انتشار، الکترونیکی بودن، نمایه بودن در نمایه نامه های متعدد، کیفیت و محتوای مقالات و ... انجام می گیرد.

دبیر کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور اظهار داشت: بر اساس این درجه بندی یک تا سه امتیاز مقالات برای ارتقای هیئت علمی در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به رشد کیفی نشریات و ایجاد سایت برای این گروه از نشریات علمی گفت: الکترونیکی شدن صفحات مجلات علوم پزشکی و ایجاد سایت مناسب برای نشریات در مدتی که کمیسیون نشریات فعالیت خود را شدت بخشیده، نظم یافته است به طوری که از تعداد دو نشریه ای که پیش از این دارای سایت بودند، اکنون 135 نشریه دارای سایت هستند.

اکبری ساری اضافه کرد: در حال حاضر از 146 نشریه علوم پزشکی کشور وجود دارد و نرم افزاری به صورت کامل در اختیار نشریات علوم پزشکی کشور قرار گرفته است که به طور اتوماتیک می توانند چکیده مقالات را در قالب XML ایجاد کنند.

وی با اشاره به رفع تاخیر در انتشار نشریات علوم پزشکی گفت: نظم در انتشار نشریات به طور قابل ملاحظه ای رشد داشته است و با اینکه دو سال پیش تنها 15 نشریه بدون تاخیر به چاپ می رسیدند اما اکنون 130 نشریه بدون تاخیر منتشر می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha