رئیس سازمان بهزیستی کل کشور با تاکید بر رفع بسیاری از همپوشانی‌ها میان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره)، گفت: محوریت کمک به مددجویان برعهده بهزیستی است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کل کشور با تاکید بر رفع بسیاری از همپوشانی‌ها میان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره)، گفت: محوریت کمک به مددجویان برعهده بهزیستی است.

به گزارش سلامت نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص طرح تفکیک وظایف کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی، گفت: خدمات حمایتی بخشی از خدمات تخصصی اجتماعی است که این موارد تفکیک پذیر نیستند، به عبارت بهتر در حلقه توانمندسازی فراهم کردن زمینه روحی - روانی فرد برای اشتغال، مهارت آموزی و اجتماع محوری نیازمند اقدامات تخصصی است.

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور، با تاکید بر استفاده از تیم مددکاری در رفع مشکلات مددجویان این سازمان، افزود: سازمان بهزیستی در حال حاضر 470 مرکز کلینیک مددکاری داشته و یک هزار NGO با این سازمان همکاری می‌کنند، بنابراین براساس اصل 21 و 29 قانون اساسی، دولت وظیفه کمک به مددجویان و افراد نیازمند را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام (ره) از دولت اعتبار دریافت می‌کند، تصریح کرد: اگر به بودجه کمیته امداد در سال 94 دقت شود مبلغی حدود 3 هزار و 700 میلیارد تومان به این مجموعه اختصاص داده شده است؛ از این رو دولت محوریت کمک به نیازمندان را برعهده داشته و این محوریت را بهزیستی کنترل می‌کند؛ البته کمیته امداد هم می تواند به عنوان  بخشی از همان هزارNGO قسمتی از اقدامات را انجام دهد.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه بهزیستی بسیاری از همپوشانی‌ها با کمیته امداد را از گذشته تاکنون رفع کرده است، گفت: طبق تواقق‌های صورت گرفته با رئیس کمیته امداد در معاونت رفاه وزارت تعاون اقدامات بسیاری دراین زمینه انجام شده، به بیان روشن تر سامانه یکسانی طراحی شده و اطلاعات موجود در دو سازمان درحال انتقال است.

شهریه‌های بالا در برخی مهدها با موافقت والدین برای کارهای فوق برنامه دریافت می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور درخصوص نظارت این سازمان بر میزان شهریه اخذ شده از سوی مهدهای کودک، افزود: نظارت سازمان بهزیستی بر میزان شهریه ها به طور دقیق و کامل صورت می گیرد، البته شهریه‌ها در سال جاری به میزان 10 تا 15 درصد افزایش پیدا کرده بنابراین شهریه‌های بالا در برخی مهدهای کودک با موافقت والدین برای کارهای فوق برنامه دریافت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha