شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 166819

یک فوق تخصص درد با اشاره به اینکه ازون درمانی دیسک یا تزریق ازون به قسمت داخل دیسک روشی ساده، موثر و کم هزینه است، گفت: این روش در حال حاضر پر طرفدارترین روش در درمان بسته فتق دیسک است. با توجه با تاثیر ازون در ترمیم بافت‌های آسیب دیده، استفاده از آن اثرات مثبتی را در طولانی مدت برای بیمار به همراه دارد.

سلامت نیوز:یک فوق تخصص درد با اشاره به اینکه ازون درمانی دیسک یا تزریق ازون به قسمت داخل دیسک روشی ساده، موثر و کم هزینه است، گفت: این روش در حال حاضر پر طرفدارترین روش در درمان بسته فتق دیسک است. با توجه با تاثیر ازون در ترمیم بافت‌های آسیب دیده، استفاده از آن اثرات مثبتی را در طولانی مدت برای بیمار به همراه دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،دکتر مجید حیدریان با بیان اینکه کمر درد دومین بیماری شایعی است که سالانه میلیون‌ها نفر به آن مبتلا می‌شوند، گفت: در زندگی ماشینی امروزی که فعالیت‌های کاری روزانه با وضعیت بدی انجام می‌شود، تغذیه ناسالم، وضعیت نادرست نشستن و ایستادن و نبود انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب، میانگین سنی ابتلا به کمر درد را به سنین جوانی نزدیک‌تر می‌کند.


وی اضافه کرد: با توجه به اینکه درمان کمردرد یک دوره زمانی طولانی را به خود اختصاص می‌دهد و بیمار نیازمند استراحت و کاهش فعالیت‌های کاری است، این بیماری مشکلات اقتصادی زیادی را برای بیمار و جامعه ایجاد می‌کند. علاوه بر مشکلات موجود زمانی که دیسک کمر علت ایجاد کمردرد است، بیمار ممکن است پس از یک دوره استراحت، درمان دارویی، فیزیوتراپی، آب درمانی و تحمل هزینه‌های درمان در نهایت کاندید انجام عمل باز جراحی کمر شود.


حیدریان با اشاره به اینکه انجام عمل جراحی هزینه‌هایی را برای بیمار به همراه دارد، گفت: با طولانی شدن زمان بستری در بیمارستان یا استفاده از لوازم مربوط به جراحی دیسک، این هزینه‌ها افزایش می‌یابد. وجود دوره نقاهت نسبتا طولانی با در نظر گرفتن زمانی که باید سپری شود تا بیمار بتواند فعالیت‌های کاری‌اش را برای کسب درآمد شروع کند، می‌تواند بار اقتصادی زیادی را برای بیمار و خانواده‌اش به همراه داشته باشد.


این فوق تخصص درد یادآور شد: پیشرفت‌های علم پزشکی در زمینه درمان بیماری‌هایی که نیاز به جراحی دارند، مقوله جدیدی را به عنوان جراحی‌های مداخله‌ای یا عمل‌های کم تهاجم مطرح کرده که هدف آن درمان علت ایجاد بیماری بدون نیاز به برش جراحی با دستکاری کمتر بافت‌های طبیعی بدن، کاهش میزان دوره بستری و نقاهت پس از عمل است. در این نوع از عمل جراحی بیمار به سرعت فعالیت‌های طبیعی روزانه را شروع می‌کند و با کمترین محدودیت به محیط کار بازمی‌گردد.
وی گفت: 40 سال قبل پزشکان به فکر راهی بودند تا بتوانند بدون برش پوست مقداری از ماده داخل دیسک را خارج و با کاهش فشار داخلی دیسک، بیرون زدگی دیسک را اصلاح کنند. تلاش‌های آنها منجر به ساخت دستگاه‌هایی شد که به صورت لوله ظریفی با بی‌حسی به داخل دیسک هدایت و مقداری از دیسک با یک میکروموتور خرد شده و از بدن خارج می‌شود.


حیدریان با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های بیشتر، روش‌هایی را مطرح کرد که با استفاده از وسایل ظریف‌تر آسیب بافت دیسک را به حداقل برسانند، گفت: استفاده از لیزر در تخلیه بسته دیسک، گام موثری در این زمینه بود که با استقبال زیادی روبرو شد.
این فوق تخصص درد گفت: پیشرفت‌های اخیر در این زمینه بر اساس تزریق ترکیب داروهایی به داخل دیسک است که با تغییر ساختار داخل دیسک سبب جمع شدن دیسک و اصلاح بیرون زدگی آن شوند. این روش‌ها آسیب بسیار کمی را برای دیسک به همراه دارند و انجام آنها نیاز به استفاده از وسیله خاصی ندارد و هزینه انجام آنها نسبت به روش‌های قبلی پایین‌تر است.


وی گفت: تزریق دیسکوژل، روش قدیمی و نسبتا هزینه‌بر در این نوع درمان است که با آمدن ازون استفاده از آن در درمان دیسک بسیار محدود شده است. ازون درمانی دیسک یا تزریق ازون به قسمت داخل دیسک روشی ساده، موثر و کم هزینه است که در حال حاضر پرطرفدارترین روش در درمان بسته فتق دیسک است. با توجه با تاثیر ازون در ترمیم بافت‌های آسیب دیده استفاده از آن اثرات مثبتی را در طولانی مدت برای بیمار به همراه دارد.


حیدریان گفت: بیمارانی که تحت عمل بسته دیسک قرار می گیرند، نیاز به بستری شدن ندارند و عمل آنها به صورت سرپایی و هزینه‌های مربوط به انجام عمل و بیمارستان نسبت به جراحی باز بسیار کمتر است. این بیماران پس از یک دوره کوتاه 7 تا 10 روزه با رعایت دستورات خاصی به محل کار بازمی‌گردند و فعالیت اقتصادی خود را شروع می‌کنند.


حیدریان در پایان گفت: روش‌های بسته در 70 تا 80 درصد بیماران مبتلا به بیماری دیسک قابل انجام است و آنها می‌توانند با مراجعه با کلینیک‌های درد از این درمان‌های کم هزینه و موثر بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha