مطالعه ای جدید نشان داده است که مردان نابارور در مقایسه با سایر مردان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های دیابت، بیماری قلبی، و اعتیاد به الکل و مواد مخدر قرار دارند.

سلامت نیوز:مطالعه ای جدید نشان داده است که مردان نابارور در مقایسه با سایر مردان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های دیابت، بیماری قلبی، و اعتیاد به الکل و مواد مخدر قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد آمریکا در مطالعه خود پی بردند که سطح پایین تستوسترون با نرخ بالای مرگ و میر، بیماری های قلبی-عروقی، و سایر مشکلات سلامت مرتبط است.


مایکل آیزنبرگ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «معمولا مردان نابارور به خاطر مشکل ناباروری شان به پزشک مراجعه می کنند و آنجاست که متوجه سایر مشکلات سلامت خود می شوند.»


محققان گزارش سلامت بیش از ۱۱۵ هزار مرد در سن باروری ورده سنی ۳۰ سال را بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ بررسی نموده و شرایط سلامت عمومی مردان نابارور را با مردان سالم از لحاظ باروری مقایسه نمودند.


طبق این مطالعه، مردان نابارور بیشتر مبتلا به بیماری از جمله بیماری قلبی و دیابت بودند. حتی مردانی که دارای شدیدترین مشکل ناباروری بودند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های کلیوی و اعتیاد به الکل قرار داشتند.


آیزنبرگ در ادامه تاکید می کند که مردان نابارور دارای سطح پایین تر تستوسترون در مقایسه با مردان بارور هستند، مشخصه ایی که با نرخ بالای مرگ و میر و بیماری قلبی-عروقی مرتبط است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha