قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، دستیابی به اخلاق حرفه ای را منوط به ایجاد زیرساخت های لازم دانست و گفت: وقتی جامعه شاهدتبعیض و بی عدالتی است، چگونه می توان از اخلاق حرفه ای صحبت کرد.

اخلاق حرفه ای با موعظه و کنگره اصلاح نمی شود/خودمان را جای پرستاران بگذاریم

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، دستیابی به اخلاق حرفه ای را منوط به ایجاد زیرساخت های لازم دانست و گفت: وقتی جامعه شاهدتبعیض و بی عدالتی است، چگونه می توان از اخلاق حرفه ای صحبت کرد.

به گزارش سلامت نیوز، محمد شریفی مقدم در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، اظهارداشت: در مقوله اخلاق حرفه ای در پرستاری، خوشبختانه مبانی نظری و تنوری و دانش اخلاق آموزشی در دانشکده های پرستاری کشور وجود دارد و از این حیث مشکلی نداریم.


وی در پاسخ به این سئوال که چرا نتوانسته ایم اخلاق حرفه ای را شاهد باشیم، گفت: باید به دنبال چرایی این سئوال بود. زیرا، تا زمانی که زیرساخت های لازم فراهم نباشد، اخلاق حرفه ای معنا پیدا نمی کند.


قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: موقعی که پرستار زیر بار فشار سنگین کار حتی فرصت چای خوردن ندارد، و برای تامین معیشت مجبور است سه شیفت کار کند، چگونه می توان انتظار اخلاق حرفه ای داشت.


شریفی مقدم به تبعات کار سنگین پرستاری اشاره کرد و گفت: اگر شرایط و فضای کار برای همه سخت باشد، می توان انتظار داشت که پرستاران را هم باید در چنین فضایی کار کنند. اما، وقتی جامعه پرستاری شاهد ظلم و تبعیض از ناحیه دیگران است، قطعا نمی توان انتظار داشت اخلاق حرفه ای قابل دیدن باشد.


وی افزود: تغییر در اخلاق پرستاری با موعظه و کنگره اصلاح نمی شود و قابل تزریق هم نیست.


قائم مقام سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: لازم است در نگرش های حاکم بر نظام سلامت تغییراتی ایجاد شود و فضای تهدید علیه جامعه پرستاری، تغییر کند. در واقع کسانی که مدعی رعایت اخلاق حرفه ای هستند، خودشان را جای پرستاران بگذارند و بعد، از اخلاق حرفه ای حرف بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha