یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 175015

آیا کودکتان نسبت به غذا خوردن بی میل است؟ آیا هر روز چندین وعده ی غذایی را از دست می دهد؟ تمام تلاش هایتان برای غذا دادن به این فسقلی بیهوده است؟ اگر در پاسخ به تمام این سوالات سرتان را به نشانه تایید قاطعانه تکان دادید باید بگویم فرشته کوچکتان دچار بی اشتهایی شده است.

10 دلیل مهم از دست دادن اشتها در کودکان

سلامت نیوز: آیا کودکتان نسبت به غذا خوردن بی میل است؟ آیا هر روز چندین وعده ی غذایی را از دست می دهد؟ تمام تلاش هایتان برای غذا دادن به این فسقلی بیهوده است؟ اگر در پاسخ به تمام این سوالات سرتان را به نشانه تایید قاطعانه تکان دادید باید بگویم فرشته کوچکتان دچار بی اشتهایی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، می خواهید بدانید که چگونه بی اشتهایی فرزندتان را تشخیص دهید؟ و اینکه اصلا چرا دچار بی اشتهایی شده؟ این مقاله را بخوانید تا تمام جواب های نگرانی تان را دریافت کنید.


تشخیص از دست دادن اشتها در کودکان:

وقتی فرزندتان از بی اشتهایی رنج می برد، ممکن است دچار التهاب، ضایعه های پوستی، گاهی بالا آوردن، سرفه کردن زیاد، شود و حتی از خوردن غذاهایی که دوستشان دارد هم اجتناب کند. از دست دادن اشتها زمانی باعث نگرانی خواهد بود که دلیلش را ندانید. پس بسیار مهم است که ابتدا دلیل این بی اشتهایی را متوجه شوید.


دلایل از دست دادن اشتها در کودکان:
1- دندان در آوردن

دندان در آوردن یکی از دلایل برجسته از دست دادن اشتها در کودکان است. کودک هنگام دندان در آوردن ناراحتی، درد، و حتی تب را تجربه می کند. در نتیجه اشتهای خود را از دست می دهد و ممکن است گاهی نیز استفراغ کند.


2- کرم روده

کودکتان نسبت به انواع مشکلات سلامت آسیب پذیر است، مانند کرم های روده و انگل. کرم های روده می توانند منجر به اسهال، استفراغ و از دست دادن اشتها در کودک شوند. در صورت وجود چنین مشکلی باید هرچه سریعتر به دنبال کمک های پزشکی و درمان این مشکل باشید.


3- آب اضافی

نوشیدن بیش از حد آب کودکتان را پر می کند و ممکن است به همین علت دچار بی اشتهایی شود. معده کودکتان خیلی کوچک است و شیر مادر و دیگر مایعات در مقادیر کم می توانند مایعات مورد نیاز معده را جبران کنند. اگر فرزندتان را بر خلاف میلش مجبور به نوشیدن آب اضافی می کنید، باید انتظار کم اشتها شدنش را هم بکشید.


4- ضعف سلامت و ناتوانی

اگر سلامت فرزندتان دچار مشکل شده باشد به غذا خوردن بی میل می شود. سرما خوردگی، سرفه، تب، و ناراحتی معده می تواند باعث شود اشتهایش را از دست بدهد.


5- گرمای بیش از حد

گرمای بیش از حد می تواند باعث تحریک بی اشتهایی در فرزندتان شود. وقتی کودک نسبت به گرمای بیش از حد تحریک پذیر می شود ممکن است این شرایط منجر به مشکلاتی دیگر از جمله استفراغ، عرق کردن، ناراحتی معده، و ضایعه های پوستی شود. در نتیجه کودک در برابر خوردن غذا مقاومت می کند. اگر اشتهای فرزندتان بهبود پیدا نکرد حتما به پزشک مراجعه کنید.


6- معرفی غذاهای جامد

فرزندتان بیشتر به شیر و دیگر مایعات تمایل دارد. وقتی غذاهای جامد را به او معرفی می کنید ممکن است برای چند روز یا هفته با مقاومت او در برابر خوردن چنین غذاهایی روبرو شوید. به هر حال مدتی طول می کشد تا کودک به غذای جامد و جویدن آن عادت کند، این تغییرات ممکن است باعث بی اشتهایی اش شود.


7- کم خونی

کم خونی یکی دیگر از عوامل برجسته بی اشتهایی در کودکان است. کودکانی که از فقر آهن رنج می برند مشکلاتی مانند ضعف، تحریک پذیری، و خستگی را تجربه می کنند که باعث از بین رفتن اشتهایشان می شود. پس به فرزند خود غذاهای سرشار از آهن بدهید.


8- گلو درد

گلو درد حاصل از عفونت ویروسی می تواند منجر به از دست دادن اشتها در کودک شود. وقتی کودک از گلو درد رنج می برد ممکن است مشکلاتی مانند تب و تورم غدد را نیز داشته باشد. کودک هنگام بلعیدن غذا احساس درد می کند و به همین علت در برابر غذا خوردن مقاومت از خود نشان می دهد.


9- تغییرات رشدی

کودکان معمولا تحت دوره هایی در جهش رشد و عدم رشد قرار می گیرند. به همین دلیل نیاز غذایی و عادات غذایی شان زیاد دچار تغییر می شود. تغییرات مکرر رشد در کودک می تواند باعث از دست دادن اشتها در او شود.


10- واکسیناسیون

کودکان باید واکسن های ضروری را دریافت کنند. بعد از برخی از واکسن ها ممکن است کودک دچار تب و برخی مشکلات که در نهایت منجر به از دست دادن اشتهایش است بشود.


احتیاط کنید:

اگر فرزندتان در کنار از دست دادن اشتها نشانه هایی مانند استفراغ، اسهال و راش داشت بلافاصله باید به پزشک مراجعه کنید. درمان سریع و مناسب باعث می شود کودک سریعتر ریکاوری کند و سلامتش را تضمین می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha