عضو هیات علمی دانشگاه تهران، شیوع و تبلیغ مواد مخدر صنعتی و شمیایی و داروهای روانگردان را بدتر از تهاجم فرهنگی در كشور دانست و گفت: روحانیون به عنوان مبلغان دینی باید در مساجد ، منبرهای سخنرانی شهرهاو روستاها مردم را نسبت به عوارض مخرب مصرف مواد مخدر آگاه كنند.

سلامت نیوز:عضو هیات علمی دانشگاه تهران، شیوع و تبلیغ مواد مخدر صنعتی و شمیایی و داروهای روانگردان را بدتر از تهاجم فرهنگی در كشور دانست و گفت: روحانیون به عنوان مبلغان دینی باید در مساجد ، منبرهای سخنرانی شهرهاو روستاها مردم را نسبت به عوارض مخرب مصرف مواد مخدر آگاه كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، حجت الاسلام و المسلمین محمد علمی مهدوی راد   افزود: اعتیاد یك جریان استكباری است كه به راحتی شیشه ، كراك و هر مخدر دیگری در اختیار مصرف كننده قرار می گیرد، پس مردم مطمئن باشند كه آلوده كردن جوانان ایران به مصرف این مواد از سوی دشمنان هدفمند بوده و فراتر از تهاجم فرهنگی است .

وی با بیان اینكه معلمان و مربیان باید نسبت به اهمیت معضل اعتیاد هوشیار باشند، گفت : مربیان و معلمان شامل روحانیون نیز است، آنها باید در كلاس‌های درس خود در مدارس ، دانشگاه‌ها ، مساجد ، حوزه های علمیه با مطالعه عمیق و دقیق ، عوارض مخرب جسمی و روحی مواد مخدر را معرفی كنند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی راد تصریح كرد: همچنین باید كتابهای آسان و اثرگذار در جهت تقویت فكر ی ، نظری و عملی در رابطه به خانمان سوز بودن اعتیاد به مصرف مواد مخدر بویژه صنعتی و شیمیایی نوشته و منتشر شود.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مهم و عمیق كتاب بر افكار عمومی، ادامه داد: مردم باید بدانند و آگاه باشند كه مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردانها هویت فرد را از بین می برد و از نظر جسمی نیز سیستم بدن را پوچ می كند.

استاد دانشگاه پردیس قم ، خاطرنشان كرد: خانواده نیز باید به دو مسئله مهم توجه كنند، یكی اینكه سهل انگار نباشند، بر رفت و آمدها ، اعمال و رفتارهای فرزندانشان نظارت داشته و دیگری اینكه وقتی فردی معتاد شد وی را طرد نكرده و برخوردهای شدید نكنند، با آگاهی و رفتار هوشمندان وی را تحت درمان و مداوا قرار دهند.

به گفته مهدوی راد، متاسفانه بسیاری از والدین وقتی فردی از اعضای خانواده معتاد شده وی را از خانه بیرون كرده و هیچ حمایتی از آن نمی كنند، این فرد معتاد تبدیل به كارتن خواب شده و بسیاری از جوانان را آلوده به مصرف مواد مخدر می كند، این نگرش و كار درست نیست ، باید با مدیریت درست ، با اعتیاد مقابله كرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینكه ، در دسترس بودن راحت مواد مخدر ، باعث افزایش شمار معتادان شده است ، تصریح كرد: اگر توجه درست و اساسی به بحث پیشگیری اولیه از اعتیاد و مقابله با آن از طریق مشاركت های عمومی و اجتماعی نشود ، در آینده ای نزدیك 30 درصد نیروی جوان به دلیل اعتیاد از بین خواهد رفت .

حجت الاسلام و المسلمین درباره نقش مذهب در مقابله با اعتیاد و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت :از آنجا که مذهب و باور‌های مذهبی از جمله عوامل فرهنگی هستند که باید در ارتقای سلامت، درمان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد مورد توجه بیشتر قرار گیرند،لذا آشنایی صحیح با مبانی دینی انسان را از مبدا سیر در اندیشه‌های نادرست و ابتلای به انحرافات باز می‌دارد.

وی افزود: از دیدگاه تعلیم و تربیت اسلامی تمامی کژ رفتاری ها و انحرافات افراد از جمله مصرف مواد مخدر از نبود و یا ضعف اعتقاد مذهبی ریشه می‌گیرد و پایبندی به اصول مذهبی، بزرگترین عامل بازدارنده از انحراف های اجتماعی است.

استاد دانشگاه پردیس قم با تاكید بر اینكه مردم باید در بالا بردن و ارتقای سطح سلامت معنوی خود بکوشند تا بدین صورت از گرفتار آمدن در دام اعتیاد در امان باشند، تصریح كرد: در حقیقت مواد مخدر شخصیت انسانی و فضائل اخلاقی و عزت نفس و سربلندی و افتخار را از فرد سلب می‌کند و بجای آن ذلت و بدبختی را بوجود می آورد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی راد در پایان خاطرنشان كرد: اصل مبارزه اجتماعی با مواد مخدر ، آموزش ، آگاهی و اطلاع رسانی از طرق مختلف چاپ كتاب ، تبلیغات ، ساخت فیلم و غیره است كه باید مجریان امر در این زمینه حساس وظیفه بیشتری كنند تا مشاركت عمومی مردم نیز در امر مقابله با اعتیاد بوجود آید تا دشمن به هدف اصلی خود كه نابود كردن سرمایه انسانی ایران از طریق مواد مخدر است ، دست نیابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha