نشست نشان مسئولیت اجتماعی ایران عصر دیروز برگزار شد.

سلامت نیوز: نشست نشان مسئولیت اجتماعی ایران عصر دیروز برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اطلاعات، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در این نشست با بیان این که سال ۲۰۱۵ دو واقعه مهم محیط زیستی ایران آغاز شد، افزود: تدوین اهداف توسعه پایدار با موضوع محیط زیست و مسایل بهداشتی و همچنین مقابله با گرمایش زمین و تغییر اقلیمی این دو واقعه مهم در سال ۲۰۱۵ میلادی بود.وی تغییر اقلیم و بحران آب را دو موضوع مهم محیط زیست کشور دانست و با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: سیاست‌های دولت یازدهم هم جهت‌گیری‌های زیست محیطی جدی دارد، همانطور که در برنامه ششم توسعه هم این مسائل با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی دولت، همراهی مردم و بنگاه‌های اقتصادی رویکرد حفاظت از محیط زیست را در قانون برنامه ششم توسعه بگنجانیم. ابتکار با اشاره به زیرساخت‌های مناسب حفاظت از محیط زیست به عنوان مسئولیت اجتماعی، گفت: در همه آحاد جامعه این آگاهی شکل گرفته است که محیط زیست بخشی از مسئولیت اجتماعی مردم و بنگاه‌های جامعه اعم از دولت و افراد فعال در این عرصه است.وی باتاکید بر این که همه ما در حفاظت از محیط زیست، مسئولیت مشترک داریم، افزود: مشکلات محیط زیست، آینده همه ما را تهدید می‌کند بنابراین باید شاخص‌های مسئولیت اجتماعی را برای بنگاه‌ها، ارزیابی کنیم چرا که این شاخص‌ها اکنون تعریف شده است و قوانین بازدارنده و مشوق‌های تاثیرگذار هم وجود دارد. معاون رئیس جمهوری به راه‌اندازی مجدد صندوق ملی محیط زیست و شرایط پسابرجام اشاره کرد و گفت: اکنون شرایط خوبی برای حرکت به سوی استانداردهای محیط زیست و استفاده از فن‌آوری‌های سبز فراهم شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی دولت و همراهی مردم به این مهم دست یابیم.

در ادامه این مراسم انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی گفت: پدیده مسئولیت اجتماعی فرآیندی پویا و عاملی برای رشد و تعالی جامعه و پایندگی شرکت‌ها و نهادهای خصوصی است.

وی با بیان این که امور اجتماعی در کشورهای پیشرفته به سمت داوطلب گرایی می‌رود، تأکید کرد: در کشور ما فقط درصدی از آحاد جامعه امور داوطلبانه را انجام می‌دهند که این برخلاف آموزه‌های دینی ما است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha