یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 180864

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیمه پلنگ ایرانی می تواند یک الگوی جهانی در راستای حفظ محیط زیست، تنوع زیستی و گونه های در خطر انقراض باشد.

سلامت نیوز:رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیمه پلنگ ایرانی می تواند یک الگوی جهانی در راستای حفظ محیط زیست، تنوع زیستی و گونه های در خطر انقراض باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم امضای تفاهم نامه بیمه جامع پلنگ ایرانی افزود: این موضوع نوعی جدید از تعامل با بخش بیمه ای کشور است که در راستای مسئولیت های اجتماعی خود گام های مهمی را برداشته است.
 
وی افزود: این تعامل نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی نیز دارای یک پیام مهم است و می تواند به الگویی جهانی تبدیل شود زیرا یکی از دغدغه های مهم جهانی، حفاظت از تنوع زیستی است.
 
معاون رئیس جمهور ادامه داد: تاکنون گام های موثری برای کاهش تلفات پلنگ و اشاعه اهمیت حفاظت از این گونه ارزشمند در میان مردم و کاهش تنش های میان پلنگ و جوامع محلی برداشته شده است و این تفاهم نامه نیز می تواند کمکی موثر باشد.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تدوین برنامه جامع حفاظت از پلنگ اشاره کرد و گفت: این یک برنامه علمی و جامع برای حفاظت از گونه ارزشمند پلنگ است که امیدواریم بعد از امضای این تفاهم نامه گزارش های خوبی از آن دریافت کنیم.
 
ابتکار گفت: یکی از برنامه های دولت یازدهم مساله محیط زیست و حفاظت از آن و توسعه همکاری های بین المللی با سازمان ها و نهادهای جهانی است.
 
معاون رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی درباره برنامه های بین المللی سازمان محیط زیست گفت: یکی از برنامه های دولت یازدهم از ابتدا دیپلماسی محیط زیست و همکاری های بین المللی هم به صورت دوجانبه و هم با نهادهای بین المللی بود.
 
وی ادامه داد: تلاش های متعددی برای حضور ایران در مجامع بین المللی از جمله UNEP صورت گرفته است و همکاری خوبی داشته ایم  و با مشارکت UNEP و یونسکو امروز سمینار بین المللی محیط زیست، فرهنگ و دین برگزار شد.
 
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست  با بیان اینکه در کنوانسیون ها و مجامع بین المللی نیز حضور جدی داریم، تصریح کرد: ما در شکل گیری توافق نامه پاریس که در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است، نقش موثری داشتیم که بارها به آن اشاره شد.
 
ابتکار ادامه داد: همچنین در کنوانسیون های مختلفی مثل کنوانسیون تنوع زیستی یا کنوانسیون تالاب های رامسر که پیگیر مسئولیت های داخلی خود نسبت به این کنوانسیون ها هستیم و در یونسکو و برنامه کره مسکون نیز حضور موثری داشتیم و آخرین ذخیره گاه ثبت شده در آن تالاب هامون بوده است.
 
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: ایران در کنوانسیون تنوع زیستی، طرح حفاظت از تالاب ها و اقداماتی درخصوص تغییر اقلیم حضور پررنگی داشته است و در این خصوص دو برنامه از جمله اقتصاد کم کربن و مشارکت در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را تهیه کرده است که روز گذشته نیز توافقنامه پاریس با حضور وزیر امور خارجه ایران به امضا رسید.
 
وی خاطرنشان کرد: اکنون دوره حضور موثر ایران در مجامع جهانی در حوزه محیط زیست است زیرا ایران سعی دارد بر جامعه جهانی اثر مثبت بگذارد و یکی از مواردی که دغدغه ما بوده بحث گردو غبار است که انتظار داریم UNEP در این مورد کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha