یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 180947

متخصصان به تصویر کاملی از بخش‌های بدن دست یافتند که با حمله سیستم ایمنی به آنها، زمینه بروز بیماری دیابت نوع یک فراهم می‌شود.

شناسایی آخرین تکه پازل دیابت "نوع یک"

سلامت نیوز:متخصصان به تصویر کاملی از بخش‌های بدن دست یافتند که با حمله سیستم ایمنی به آنها، زمینه بروز بیماری دیابت نوع یک فراهم می‌شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، محققان دانشگاه لینکلن اظهار داشتند: این یافته‌ها می‌تواند به ارائه شیوه‌های جدید برای پیشگیری و درمان بیماری دیابت نوع یک کمک کند.

در دیابت نوع یک، سیستم ایمنی سلول‌های بتا را که تولید کننده انسولین، هورمون تنظیم کننده قند خون هستند از بین می‌برد. در مطالعاتی که به منظور بررسی آنتی بادی‌های تولید شده در مبتلایان به دیابت نوع یک انجام گرفته، مشاهده شد در این بیماری پنج نقطه کلیدی وجود دارد که مورد حمله سیستم ایمنی قرار می‌گیرند.

محققان در بررسی‌های پیشین خود به برخی از این نقاط کلیدی دست پیدا کردند اما آخرین بخش آن برای مدت دو دهه نامعلوم مانده بود.

دکتر «میشل کریستی» محقق ارشد این مطالعه در دانشگاه لینکلن گفت: با این یافته توانستیم تمام نقاطی که سیستم ایمنی آن‌ها را مورد حمله قرار می‌دهد، شناسایی کرده و به این تصویر کامل دست پیدا کنیم که شامل انسولین، گلوتامات دکربوکسیلاز، IA-2، انتقال دهنده روی-8 و tetraspanin-7 می‌شود.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، در واقع این عوامل در ترشح یا ذخیره هورمون انسولین نقش قابل توجهی دارند. همچنین به گفته کارشناسان این امید وجود دارد که با تشخیص این فاکتورها بتوان با متوقف کردن واکنش ایمنی در برابر به این پنج پروتئین از بروز دیابت پیشگیری کرد بدون آنکه فرد در برابر آلودگی‌ها آسیب پذیر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha