پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 183277

زردچوبه ازجمله مواد غذایی است كه درآشپزخانه و به ویژه در نزد هندی ها جایگاه ویژه ای دارد، چینی ها ازآن برای درمان بسیاری از درد ها و بیماری ها حتی سرطان استفاده می كنند و همین مساله باعث شده است كه این نوع ادویه، برای مبارزه با پیری و ضد عفونت ها مورد استفاده قرار گیرد و خاصیت ضد التهاب و عفونت داشته باشد.

معجزۀ زردچوبه بر روی پوست صورت!

سلامت نیوز: زردچوبه ازجمله مواد غذایی است كه درآشپزخانه و به ویژه در نزد هندی ها جایگاه ویژه ای دارد، چینی ها ازآن برای درمان بسیاری از درد ها و بیماری ها حتی سرطان استفاده می كنند و همین مساله باعث شده است كه این نوع ادویه، برای مبارزه با پیری و ضد عفونت ها مورد استفاده قرار گیرد و خاصیت ضد التهاب و عفونت داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، زردچوبه به علت دارا بودن برخی از ویتامین ها، فلزها، كلسیم، فواید بسیاری دارد و هیچ سمی ندارد و مصرف آن هیچ ضرر و عوارضی ندارد؛ ازاین رو، استفاده از آن هیچ مشكلی ایجاد نمی كند.

زردچوبه دارای فواید زیر است:

1 - بهبود خلق و خوی انسان: طب مکمل و جایگزین از زردچوبه برای بهبود وضعیت خواب و رهایی از افسردگی استفاده می كند.

2 - كنترل قند: زردچوبه میزان قند خون را تنظیم می كند و مقاومت در برابر انسولین را كاهش می دهد و به عنوان یك داروی مقاوم ضد دیابت نوع 2 عمل می كند و وقتی با ادویه های دیگر مخلوط می شود میزان قند خون را كاهش می دهد.

3 - زردچوبه موجب تنظیم گردش خون می شود و پاک كننده طبیعی برای كبد به شمار می رود.

4 - زردچوبه از قدرت هضم بالایی برخوردار است و سوخت و ساز را زیاد می كند و مانع از نفخ در معده می شود، اما در صورتی كه فردی به بیماری التهاب كیسه صفرا مبتلاست، نباید از آن به عنوان یك مكمل غذایی استفاده كند زیرا وضعیت این بیماری را وخیم تر می كند.

5 - سلامت قلب: این ادویه، مانع از سكته و تصلب شرایین می شود و از میزان كلسترول خون می كاهد و در نتیجه به سلامت قلب كمك می كند.

6 - تسكین دهنده زخم ها: زردچوبه خاصیت پاك كننده و ضد التهاب و عفونت دارد و در درمان سوختگی های سطحی و كوفتگی ها و بریدگی ها مفید است و می تواند مانع از التهاب های پوستی شود.

7 - یكی دیگر از خاصیت های زردچوبه، جلوگیری از درد مفاصل و كشنده دردها است.

8 - زردچوبه مانع از سرطان می شود و به حفظ سلول های سالم كمك می كند و از ترشح آنزیم هایی كه به رشد سلول های سرطانی كمك می كند، جلوگیری می نماید.

9 - كمك به داشتن پوست بهتر: مصرف زردچوبه باعث می شود كه پوستی شفاف تر و شاداب تر داشته باشید.
درصورتیكه مقداری زردچوبه را با مقداری آب لیمو و یك قاشق آب گوجه فرنگی و مقداری آرد مخلوط كنید، همه این خواص را دارا می شود. این مخلوط را به مدت ده دقیقه بر روی گودی های اطراف و زیر چشم قرار دهید، در سریع ترین زمان ممكن ، گودی ها را برطرف می كند.

قرار دادن مخلوط زردچوبه با آب آناناس بر روی پوست به مدت ده دقیقه نیز برای داشتن پوست شفاف معجزه می كند.

10 -زردچوبه مانع از بیماری آلزایمر می شود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • samenta ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    0 0
    خیلی خوب بود