نایب رئیس اول شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، گفتگوی رو در رو را زمینه ساز دستیابی به اهداف نظام سلامت دانست.

سازمان نظام پرستاری منتظر جلسه با وزیر بهداشت است

سلامت نیوز: نایب رئیس اول شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، گفتگوی رو در رو را زمینه ساز دستیابی به اهداف نظام سلامت دانست.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر سید رضا مظلوم نایب رئیس اول شورای عالی سازمان نظام پرستاری، در نوشتاری به موضوع دعوت گزینشی وزارت بهداشت از برخی افراد حوزه پرستاری برای برگزاری یک جلسه اشاره کرده است.

مسئولین محترم وزارت بهداشت با پاسخ مثبت به درخواست های مکرر سازمان نظام پرستاری برای گفتگوی رو در رو، زمینه دستیابی به اهداف نظام سلامت را فراهم نمایند.    

تعاملات گسترده اجزای نظام سلامت از جمله سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت، از ضروریات دستیابی به اهداف مربوطه است. گفتگوی رودر رو و بی واسطه برای شنیدن نظرات همدیگر، از اولین قدم های تعامل محسوب می شود.

شورای عالی دوره چهارم سازمان نظام پرستاری از بدو شرع به کارخود در آبان ۹۴ ضمن آمادگی برای تعامل سازنده، منتظر برگزاری جلساتی با مقام محترم وزارت و یا حضور ایشان در جلسه شورای عالی، همانطور که در قانون سازمان نظام پرستاری قید شده است، بود.

درخواست های کتبی و شفاهی مکرری هم برای پیگیری این موضوع ارسال گردید، اما تا این تاریخ فرصت دیدار و تعامل فراهم نشده و پاسخ کتبی هم مبنی بر دلیل آن دریافت نشده است. این در حالی است که درخواست های دیدار با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، نهاد ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، علمای عظام، بسیج جامعه پزشکی، نظام پزشکی، جهاد دانشگاهی، شورای شهر و... به مرحله اجرا در آمده است. این موضوع به ایجاد چالش هایی منجر شده که به قضاوت قاطبه صاحبنظران دلسوز، به نفع نظام سلامت نیست.

اینک که در آستانه ماه مبارک رمضان ماه رحمت الهی، بنا بر اخبار شفاهی منتشره جلسه ای برای دیدار و گفتگوی افرادی از جامعه پرستاری با مقام محترم وزارت تنظیم شده است، عدم دعوت رسمی از سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین نهادی قانونی و حرفه ای پرستاری که نماینده بیش از ۱۵۰ هزار پرستار سراسر کشور هستند، نمی تواند نشان دهنده تعاملات لازم و مورد انتظار باشد.

دعوتی گزینشی و خارج از نهاد رسمی سازمان هم اگر انجام شده باشد، نمی تواند پاسخی به درخواست های رسمی دیدار و تعامل باشد و لذا به ایجاد تفاهمات و تعاملات لازم منجر نخواهد شد که حتی می تواند چالش زا و تفرقه آمیز باشد. از آنجا که شورای عالی سازمان نظام پرستاری آمادگی خود را برای حضور با ترکیب تمام اعضایش در جلسه ای به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عالیه وزارت بهداشت اعلام کرده، انتظار می رود مسئولین محترم با درایت و سعه صدر بیشتر، ضمن پاسخ به درخواست های مکرر سازمان نظام پرستاری و شورای عالی نظام پرستاری برای ملاقات و گفتگوی رو در رو، زمینه سوق یافتن توان بالقوه نهادهای نظام سلامت به سمت اهداف عالیه آن را فراهم نمایند.

راهبرد گفتمان صریح و رو در رو که با نیت خیر انجام شود، می تواند بسیاری از دغدغه های طرفین را برطرف کرده و زمینه همکاری و همیاری بیشتر را فراهم نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha