رئیس انجمن جراحان ارتوپدی مشکلات موجود در روند درمانی عباس کیارستمی را عارضه طبیعی پس از عمل دانست و گفت: به نظر من خطای پزشکی در پرونده درمانی مرحوم کیارستمی وجود نداشت زیرا تیم بزرگ و متخصصی از پزشکان برای درمان وی تشکیل شده بود.

محاکمه 10 تا 15 پزشک متخلف هر هفته

سلامت نیوز:رئیس انجمن جراحان ارتوپدی مشکلات موجود در روند درمانی عباس کیارستمی را عارضه طبیعی پس از عمل دانست و گفت: به نظر من خطای پزشکی در پرونده درمانی مرحوم کیارستمی وجود نداشت زیرا تیم بزرگ و متخصصی از پزشکان برای درمان وی تشکیل شده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،غلامعلی عکاشه، رئیس انجمن جراحان ارتوپدی در مورد درگذشت عباس کیارستمی ناشی از بروز خطای پزشکی اظهار کرد: پس از هر عمل جراحی به طور طبیعی عارضه‌های به وجود می آید که این عارضه ارتباطی به نوع عمل جراحی، پزشک و تجهیزات پزشکی ندارد بلکه عارضه ناشی از عمل است و البته تا حد بسیاری می‌توان آن را حل کرد اما به نظر من خطای پزشکی در پرونده درمانی مرحوم کیارستمی وجود نداشت زیرا پزشک معالج عباس کیارستمی تنها دکتر میر نبود و چندین پزشک و تیم جراحی بسیار بزرگ با دستور وزیر بهداشت برای ایشان تشکیل شد.

وی افزود: حتی اگر یک درصد پزشکان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت احساس می‌کردند که مساله ناشی از خطای پزشکی است همان لحظه وی را به بیمارستان دیگری منتقل می کردند بنابراین مشکلات به وجود آمده در روند درمان عباس کیارستمی عارضه پس از عمل بوده و پزشکان در رفع آن عارضه بسیار کوشیدند که خوشبختانه زمانی که استاد کیارستمی در حال خروج از ایران بود عارضه نیز حل شده بود.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی یادآور شد: به عنوان مثال عمل تعویض مفصل زانو به طور طبیعی هشت درصد عارضه خواهد داشت بنابراین از هر 100 بیمار تحت عمل تعویض مفصل زانو هشت نفر آنها دچار عارضه پس از عمل می شوند.

عکاشه با اشاره به اینکه خود عضو هیات عالی نظام پزشکی است، افزود: به طور میانگین هر هفته بین 10 تا 15 پزشک متخلف در درمان را محاکمه و به مراجع معرفی می کنیم اما باید بدانیم که هر عملی باید در حوزه و طبق روند قانونی مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار گیرد و نباید با طرح شایعات بی پایه و اساس اعتماد عمومی را نسبت به جامعه پزشکان مخدوش کنیم.

وی ادامه داد: نمی دانم چرا اطرافیان مرحوم کیارستمی تصور کردند که پزشکان خارج از کشور برتر از پزشکان ایرانی هستند و حتی از مرحوم کیارستمی با آن سطح بالا از فرهنگ بعید بود که برای ادامه درمان به فرانسه برود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha