همزمان با انتشار این اظهارنظر که اجازه نمی‌دهیم هر کسی در حوزه غیرتخصصی در مورد خطای پزشکی اظهار نظر کند، فرزند کیارستمی خطاب به ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی گفت: هرچقدر که بخواهید فرصت دارید تا کارشناسی کنید. همزمان رضا داودنژاد، بازیگر سینما نیز عنوان کرد: من مریضی بودم که به خاطر قصور پزشکی بیمار شدم و به خاطر علم و شرافت چند پزشک، دوباره زنده شدم. از سوی دیگر دادیار انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: قرار بوده که امروز جزئیات پرونده مرحوم کیارستمی پس از بررسی‌های بیشتر به خانواده این مرحوم اعلام شود، اما هنوز نظر قطعی صادر نشده است. وزیر بهداشت نیز اعلام کرد: حرف‌هایی دارم که آن‌ها را بعد از به سرانجام رسیدن پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی می‌گویم.

هنوز از جراح کیارستمی شکایت رسمی نشده

سلامت نیوز: همزمان با انتشار این اظهارنظر که اجازه نمی‌دهیم هر کسی در حوزه غیرتخصصی در مورد خطای پزشکی اظهار نظر کند، فرزند کیارستمی خطاب به ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی گفت: هرچقدر که بخواهید فرصت دارید تا کارشناسی کنید. همزمان رضا داودنژاد، بازیگر سینما نیز عنوان کرد: من مریضی بودم که به خاطر قصور پزشکی بیمار شدم و به خاطر علم و شرافت چند پزشک، دوباره زنده شدم. از سوی دیگر دادیار انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: قرار بوده که امروز جزئیات پرونده مرحوم کیارستمی پس از بررسی‌های بیشتر به خانواده این مرحوم اعلام شود، اما هنوز نظر قطعی صادر نشده است. وزیر بهداشت نیز اعلام کرد: حرف‌هایی دارم که آن‌ها را بعد از به سرانجام رسیدن پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی می‌گویم.


نامه بهمن کیارستمی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی
به گزارش سلامت نیوز نقل از روزنامه ارمان، روز گذشته بهمن کیارستمی به یادداشت منتشرشده از رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران پاسخ داد. فرزند کیارستمی با بیان اینکه دیگر هیچ عجله‌ای در کار نیست، هرچقدر که بخواهید فرصت دارید، ادامه داد: در نظام‌های کارآمد معمولا یک بار ماموریت داده می‌شود و نه سی بار. او ادامه می‌دهد: همانطور که یک بار عیادت وزیر می‌توانست راه‌گشا باشد (و بود) و شش عیادت بعدی نبود. همانطور که این بیماری یک عمل جراحی نیاز داشت و نه چهار عمل. فرزند مرحوم کیارستمی ضمن ابراز ناراحتی از برخورد پزشکان بیمارستان جم گفت: آن روزها بارها پرسیدم اگر تمام گرفتاری ما به خاطر این مساله است، چرا اصلا از شر یک کلیه خلاص نمی‌شویم که باز پاسخ همان لبخند آشنا بود و آن جمله آشنا که «صبوری کنید و از قضاوت‌های غیرکارشناسی بپرهیزید». او ادامه داد: اما این روزها می‌پرسم که آقای دکتر، ببخشید، اصلا شما به دلیل فوت چه کار دارید؟ «مرگ» خارج از ایران رخ داده است. به گزارش ایسنا، بهمن کیارستمی با بیان اینکه نظام پزشکی مسئول بررسی خطاهای پزشکی در کشوری جز ایران نیست، خاطرنشان کرد: لطفا از اظهارنظرهایی نظیر «ایشان نباید به فرانسه می‌رفت» پرهیز کنید و با تمرکز به بررسی عملکرد درمانی تا تاریخی که ایشان در ایران بود بپردازید.


اظهارات رضا داودنژاد در پی حواشی درمان کیارستمی
همزمان یک بازیگر سینما نیز روز گذشته بیان کرد: حرکتی اتفاق افتاد که در شأن جامعه پزشکی نبود. رضا داودنژاد عنوان کرد: من مریضی بودم که هم قصور پزشکی بر من اتفاق افتاد و هم پزشکان شریفی جان مرا نجات دادند. به گزارش ایسنا، داودنژاد گفت: آقای مهرجویی داغدار رفیق‌اش است، نباید این گونه با ایشان برخورد می‌شد.


ورود سازمان نظام‌پزشکی به‌عنوان مدعی‌العموم پرونده
از سوی دیگر روز گذشته دادیار انتظامی سازمان نظام پزشکی نیز با بیان اینکه پرونده در حال بررسی است، عنوان کرد: قرار بوده که امروز جزئیات پرونده مرحوم کیارستمی پس از بررسی‌های بیشتر به خانواده این مرحوم اعلام شود. محمدمهدی قیامت افزود: خانواده مرحوم کیارستمی هنوز از جراح شکایت رسمی نکرده و سازمان نظام پزشکی خودش به عنوان مدعی‌العموم وارد شده تا از نتیجه این پرونده مطلع شود. به گزارش فارس، او گفت: زمانی همین پزشکان آپاندیسیت آقای مهرجویی را عمل کردند و آن وقت ایشان در مورد پزشکان این گونه صحبت می‌کند.


حرف‌هایی دارم که پس از رسیدگی به پرونده «کیارستمی» می‌گویم
در ادامه این واکنش‌ها وزیر بهداشت نیز در پاسخ به سوالی درباره بحث خطاهای پزشکی گفت: من علاقه‌مندم که ابتدا موضوع پرونده مرحوم کیارستمی به سرانجام برسد و بعد از آن حرف‌هایی دارم که به موقع می‌گویم. اما اکنون نمی‌خواهم چیزی را بگویم که روی این پرونده اثرگذار باشد. به گزارش ایسنا، سید حسن هاشمی افزود: گرچه به دانش، انصاف و طرفداری از حق و حقیقت همه اساتید برجسته‌ای که در کمیسیون رسیدگی به این پرونده حضور دارند و از طرف رئیس سازمان نظام پزشکی حکمشان اعلام شده است، اعتماد دارم، اما بعد از به سرانجام رسیدن این موضوع حرف‌هایی است که آنها را می‌گویم، اما اکنون ممکن است این حرف‌ها به عنوان جانبداری تلقی شود. یک عضو کمیسیون بهداشت نیز در این باره گفت: اظهارنظر درباره خطای پزشکی باید به دست اهلش انجام شود. عباسعلی پوربافرانی افزود: ممکن است یک تعمیرکار خودرو بتواند در این حوزه نظر بدهد، اما در حوزه پزشکی فقط متخصصان باید اظهارنظر کنند. به گزارش ایرنا، این نماینده مجلس گفت: حداقل ۱۰ اصل قانون اساسی مستقیما با حوزه سلامت جامعه سر و کار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha