سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 18859

یك جراح قلب مشهور هشدار داد: مصرف كره برای نجات جان هزاران نفر در جهان باید ممنوع شود.

 این جراح انگلیسی هندی تبار تاكید كرده است كه خودداری از مصرف كره از مرگ هزاران بیمار مبتلا به ناراحتی قلبی جلوگیری می‌كند.

دكتر شیام كولوكار جراح متخصص بیمارستان قلب وابسته به انجمن بیمارستان‌های دانشگاه كالج لندن در این باره خاطرنشان كرد كه خودداری از مصرف كره و سایر مواد غذایی حاوی مقادیر زیاد چربی‌های اشباع شده می‌تواند سالانه جان 3500 نفر را از مرگ نجات دهد.

این جراح متخصص در گفت وگویی با روزنامه ایندیپندنت تصریح كرد: منع مصرف كره و جایگزین كردن مواد غذایی سالم به جای آن می‌تواند در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی كه یكی از قاتلان اصلی مردم جهان است، تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی افزود: اگر مردم كمتر از مواد غذایی حاوی چربی اشباع شده استفاده كنند، كمتر نیاز به جراحی قلب پیدا می‌كنند.

کره فراورده لبنی حاصل از شیر است كه مانند دیگر محصولات حیوانی حاوی چربی اشباع شده است. چربی اشباع، نوعی از چربی است که در دمای اتاق جامد است. متاسفانه این نوع چربی، سطح کلسترول خون را بالا می‌برد و موجب بروز انواع و اقسام بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های قلبی می‌شود. در جوامعی که چاقی رو به افزایش و فعالیت و تحرك بدنی رو به کاهش است، باید به این نوع چربی‌ها توجه زیاد شود تا جامعه به سوی سلامتی پیش رود.

به گزارش ایسنا، متخصصان تغذیه توصیه می‌كنند كه روغن زیتون یا روغن هسته انگور را می‌توانید به جای کره در طبخ غذا استفاده کنید. هر دوی این روغن‌ها برای سلامتی بسیار مفید هستند. هیچ کدام از این روغن‌ها، دارای چربی‌های اشباع شده یا چربی‌های ترانس نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha