یك متخصص تغذیه گفت: مصرف زیاد مواد شیرین باعث خواب‌آلودگی، كم‌طاقتی و بی‌حوصلگی می‌شود و ولع افراد را به مصرف مواد قندی بیشتر می‌كند.

ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: انواع شیرینی، كیك، آب نبات، نوشابه یا آبمیوه‌های شیرین شده، قهوه، كاكائو، سطح گلوگز خون را افزایش می‌دهند.
وی گفت: افزایش سطح گلوكز خون موجب تحریك و ترشح بیشتر انسولین می‌شود كه با سرازیر شدن انسولین به جریان خون سرعت انتقال گلوكز به درون سلول‌ها بیشتر می‌شود و باعث افت سطح قند خون و كاهش فشار خون می‌شود.
این متخصص تغذیه اضافه كرد: افت سطح قند خون و كاهش فشارخون فرد را دچار خواب‌آلودگی، كم‌طاقتی و بی‌حوصلگی می‌كند و ولع آن را به مصرف مواد قندی بیشتر می‌كند كه این موضوع نه تنها باعث كاهش یادگیری می‌شود بلكه زمینه چاقی و افزایش وزن را در فرد ایجاد می‌كند.
مظهری گفت: انجیر، انگور، پرتقال، زغال‌ لخته، زردآلود، سیب، شاتوت، توت‌فرنگی و خرما در عملكرد مغز، اعصاب و سلامت كلی جسم تاثیر‌گذار است.
وی افزود: سبزی‌ها در سلامت بدن، عملكرد مغز و اعصاب تأثیر‌گذار است و توصیه می‌شود 500 تا 700 گرم یا 5 تا 7 واحد در روز به صورت خام یا پخته مصرف شود ولی سبزی‌هایی مانند اسفناج، ریحان، نعناع، كاهو، گل كلم، پیاز، چغندر، زنجبیل تازه، هویج، كرفس و شلغم اثر مؤثر و ویژه‌ای بر توان یادگیری دارد و باعث آرامش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha