یک دختر 14ساله مبتلا به نوعی سرطان نادر به دنبال آن بود که بدنش سالم حفظ شود تا مگر در آینده، پزشکان بتوانند او را درمان کنند. او سرانجام توانست حکمی قانونی را به‌دست آورد که براساس آن پزشکان اجازه دارند بدن او را در شرایطی نگهداری کنند تا در آینده بتوانند او را درمان کرده و به زندگی برگردانند.

امید به زنده‌شدن دوباره پس از مرگ

سلامت نیوز: یک دختر 14ساله مبتلا به نوعی سرطان نادر به دنبال آن بود که بدنش سالم حفظ شود تا مگر در آینده، پزشکان بتوانند او را درمان کنند. او سرانجام توانست حکمی قانونی را به‌دست آورد که براساس آن پزشکان اجازه دارند بدن او را در شرایطی نگهداری کنند تا در آینده بتوانند او را درمان کرده و به زندگی برگردانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، دادگاه این اجازه را تنها به مادر این دختر داد تا درباره جسد دخترش تصمیم‌گیری کند. این دختر ماه اکتبر مرد و جسدش به آمریکا منتقل شده تا در آنجا در شرایط خاص نگهداری شود. هیچ نامی از این دختر نوجوان که در لندن زندگی می‌کند، برده نشده و او در ماه‌های آخر حیات خود به دنبال کسب اطلاعات بیشتری درباره سرمازیستی بود.


به گزارش «BBC»، سرمازیستی فرآیندی است که در آن، کل بدن فرد به امید حیات دوباره و درمان به کمک روش‌های آینده در سرما نگهداری می‌شود تا تازه بماند. درواقع هدف اصلی از این کار، علاقه به زندگی طولانی‌تر و عدم‌تمایل به مردن است. این دختر پیش از مرگش متنی نوشته با این مضمون که: «من 14 سال بیشتر ندارم و نمی‌خواهم بمیرم اما شرایطم به‌گونه‌ای است که این اتفاق خواهد افتاد.


تصور می‌کنم سرمازیستی به من این فرصت را می‌دهد که حتی در صدسال آینده درمان شوم و به زندگی برگردم.» با توجه به شرایط دشوار انتقال جسد و آماده کردن آن برای نگهداری در شرایط سرمازیستی، با همکاری برخی مقامات انگلیسی این کار انجام شد. سرمازیستی نوعی روش سنتی است که در آمریکا و روسیه اجرا می‌شود و طی آن، اجساد را داخل نیتروژن مایع و در دمای کمتر از منفی 130 درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌کنند. این روش در انگلیس مرسوم نیست. هزینه نگهداری جسد در چنین شرایطی حدود 46هزار دلار تخمین زده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha