چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸
کد خبر: 200124

با توجه به این که عمده زایمان‌ها در قرن‌های گذشته زایمان طبیعی بوده و زایمان با دستکاری رحم بسیار محدود بوده است و پرخطر؛ لذا حکمای ایرانی رعایت نکاتی را برای ماه آخر حاملگی به زنان باردار توصیه می‌کردند تا زایمان آنها تسهیل شود؛ البته در زمان زایمان نیز اقداماتی انجام می شد تا زایمان با سختی کمتر و سرعت بیشتر طی شود.

نکاتی درباره زایمان آسان از دیدگاه طب سنتی

سلامت نیوز: با توجه به این که عمده زایمان‌ها در قرن‌های گذشته زایمان طبیعی بوده و زایمان با دستکاری رحم بسیار محدود بوده است و پرخطر؛ لذا حکمای ایرانی رعایت نکاتی را برای ماه آخر حاملگی به زنان باردار توصیه می‌کردند تا زایمان آنها تسهیل شود؛ البته در زمان زایمان نیز اقداماتی انجام می شد تا زایمان با سختی کمتر و سرعت بیشتر طی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، مهدی عدل  دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی یزد به نکاتی درباره زایمان آسان، اشاره کرد تا مادربتواند زایمان طبیعی را با سختی کمتری تحمل کند و کار به سزارین نکشد.

 تدابیر ماه نهم حاملگی برای تسهیل زایمان طبیعی:این دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: هر روز یک قاشق روغن بادام شیرین در حالت ناشتا مصرف شود. (ماه آخر بارداری) همچنین در ماه آخر بارداری از خوردن خوراکی‌های ترش، گس، قابض و دیرهضم تا حد امکان پرهیز شود همچنین نوشیدن روزانه شیر گاو بر حسب تحمل و وضعیت دستگاه گوارش بسیار مفید است.


 توصیه های پیش از زایمان:عدل افزود: با شروع علایم زایمان، استحمام و نشستن در آبی که در آن جوشانده‌ای از مخلوط شنبلیله و شوید و تخم کتان ریخته باشند، توصیه می شود. روغن مالی پشت و شکم با روغن شبت، بابونه یا کنجد بعد از خروج از جوشانده از اقدامات سودمند برای تسهیل روند زایمان است.

خوردن غذاهای نرم و سبک و غذاهای چرب مانند سوپ و شوربای تهیه شده از جوجه و یا خوردن شیرینی‌های تهیه شده از شکر و روغن بادام  به زایمان کمک می‌کند.البته بهترین حالت این است که با یک متخصص طب سنتی در تماس باشید و تحت نظارت او توصیه‌های مفید در طول بارداری و زایمان را انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha