آیا توسط محصولاتی که ادعا می کنند اندازه آلت تناسلی را افزایش می دهند وسوسه شده اید؟ حقایق را در مورد انتظارات از قرص ها، پمپ ها، تمرینات و جراحی های تقویت کننده مردانه دریافت کنید.

راهی علمی برای بزرگ کردن آلت تناسلی مردان وجود دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مایوکلینیک، تبلیغات برای محصولات و روش های بزرگ کردن آلت تناسلی در همه جا وجود دارد. تعداد زیادی از پمپ ها، قرص ها، وزنه ها، تمرینات و جراحی ها ادعا می کنند که طول و عرض آلت تناسلی شما را افزایش می دهند.

با این حال، حمایت علمی کمی از روش‌های غیرجراحی برای بزرگ کردن آلت تناسلی وجود دارد و هیچ سازمان پزشکی قابل اعتمادی جراحی آلت تناسلی را به دلایل صرفا زیبایی تایید نمی کند.

بیشتر تکنیک هایی که در تبلیغات می بینید کار نمی کنند و حتی برخی از آنها می توانند به آلت تناسلی شما آسیب برسانند. قبل از امتحان هر یک از آنها دو بار فکر کنید.


اندازه آلت تناسلی، چه چیزی طبیعی است، چه چیزی نیست؟

ترس از این دارید که آلت تناسلی شما خیلی کوچک به نظر می رسد یا آنقدر کوچک است که نمی تواند همسرتان را در طول رابطه جنسی راضی نگه دارد؟ اکثر مردانی که فکر می‌کنند آلت تناسلی‌شان خیلی کوچک است، در واقع آلت تناسلی دارند که اندازه معمولی در نظر گرفته می‌شود.

به طور مشابه، بسیاری از مردان تصور اغراق آمیزی از اندازه آلت تناسلی دارند.

طول آلت تناسلی غیر نعوظ به طور مداوم طول آلت تناسلی را در حالت نعوظ پیش بینی نمی کند. اگر آلت تناسلی شما در هنگام نعوظ حدود 5 اینچ (13 سانتی متر ) یا بلندتر است، اندازه آن معمولی است.

آلت تناسلی تنها زمانی کوچک در نظر گرفته می شود که در هنگام نعوظ کمتر از 3 اینچ (حدود 7.5 سانتی متر) باشد؛ این وضعیت میکروپنیس نامیده می شود.


گول تبلیغات را نخورید

شرکت ها انواع زیادی از درمان های غیر جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی را ارائه می دهند. آنها اغلب آنها را با لفظ حمایت شده توسط محققان علمی ، تبلیغ می کنند.

اگر دقت کنید، خواهید دید که ادعاهایی مبنی بر اینکه چقدر ایمن هستند و چقدر خوب کار می کنند ثابت نشده است و این محصولات ممکن است حتی دارای مواد بالقوه خطرناکی باشند که در برچسبشان ذکر نشده است.


محصولات بزرگ کننده آلت تناسلی

بیشتر روش های تبلیغ شده برای بزرگ کردن آلت تناسلی کارساز نیستند و برخی می توانند باعث آسیب دائمی به آلت تناسلی شما شوند. در اینجا برخی از محصولات و تکنیک های تبلیغاتی گسترده آورده شده است:

  • قرص و لوسیون: اینها معمولاً حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، گیاهان دارویی یا هورمون‌هایی هستند که سازندگان آن ادعا می‌کنند که آلت تناسلی را بزرگ می‌کنند. هیچ یک از این محصولات ثابت نشده است که کارساز هستند و برخی ممکن است حتی مضر باشند.
  • پمپ های خلاء: از آنجایی که پمپ‌ها خون را به آلت تناسلی می‌کشند و آن را متورم می‌کنند، گاهی اوقات برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شوند.

    پمپ خلاء می تواند آلت تناسلی را به طور موقت بزرگتر نشان دهد. اما استفاده زیاد یا طولانی مدت می تواند به بافت الاستیک آلت تناسلی آسیب برساند و منجر به نعوظ کمتری شود.

  • تمرینات افزایش آلت تناسلی: در این تمرینات از یک حرکت دست برای فشار دادن خون از پایه به سر آلت تناسلی استفاده می کنند. اگرچه این روش ایمن تر از روش های دیگر به نظر می رسد، اما هیچ مدرک علمی برای کارایی آن وجود ندارد و می تواند منجر به تشکیل اسکار، درد و تغییر شکل شود.

جراحی خطرناک است و ممکن است کارساز نباشد

مطالعات انجام شده بر روی جراحی‌ها برای افزایش طول یا ضخیم‌کردن آلت تناسلی، نتایج متفاوتی را در زمینه ایمنی، چه مؤثر (اثربخشی) و چه رضایت بیمار، نشان داده‌اند.

در بهترین حالت، جراحی ممکن است باعث افزایش جزئی در قطر آلت تناسلی شود. یا جراحی ممکن است باعث افزایش طول آلت تناسلی غیر نعوظ شود؛ اما طول واقعی آلت تناسلی را تغییر نمی دهد. در بدترین حالت، جراحی می تواند منجر به عوارضی مانند عفونت، زخم و از دست دادن حس یا عملکرد شود.

جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی برای استفاده زیبایی نیست

نیاز به جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی نادر است. جراحی معمولاً برای مردانی است که آلت تناسلی آنها به دلیل مشکلی که در بدو تولد وجود دارد یا آسیبی دیده است، کار نمی کند.

برخی از جراحان بزرگ کردن آلت تناسلی را با استفاده از تکنیک‌های زیادی پیشنهاد می‌کنند. با این حال، بحث برانگیز است و بسیاری از کارشناسان آن را غیر ضروری می دانند و در برخی موارد می تواند برای همیشه مضر باشد. این جراحی ها را باید تجربی دانست. مطالعات کافی در مورد جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی وجود ندارد تا تصویری دقیق از خطرات و فواید ارائه دهد.

نمونه هایی از جراحی که برای افزایش طول یا ضخامت آلت تناسلی انجام می شود عبارتند از:

  • بریدن رباط تعلیق: پرکاربردترین روش جراحی برای بلند کردن آلت تناسلی شامل بریدن رباط تعلیقی است که آلت تناسلی را به استخوان شرمگاهی متصل می کند. همچنین، پوست از شکم به ساقه آلت تناسلی منتقل می شود. هنگامی که این رباط بریده می شود، آلت تناسلی بلندتر به نظر می رسد زیرا قسمت بیشتری از آن آویزان می شود. اما طول واقعی آلت تناسلی را تغییر نمی دهد.اما بریدن رباط معلق می تواند باعث ناپایداری آلت تناسلی در حالت نعوظ شود. این عدم حمایت در طول نعوظ می تواند منجر به آسیب به آلت تناسلی در حین فعالیت جنسی شود. همچنین، رباط می تواند دوباره با هم رشد کند و باعث کوتاه شدن ظاهر آلت شود. بریدن رباط معلق گاهی اوقات با روش های دیگری مانند برداشتن چربی اضافی روی استخوان شرمگاهی ترکیب می شود.

  • تزریق چربی: روشی برای ضخیم‌تر کردن آلت تناسلی شامل برداشتن چربی از قسمت گوشتی بدن و تزریق آن به ساقه آلت تناسلی است. نتایج ممکن است ناامید کننده باشد. برخی از چربی های تزریق شده ممکن است به طور ناموزون پخش شوند یا توسط بدن بازجذب شوند. این می تواند منجر به ایجاد انحنای آلت تناسلی، شکل ناهموار و ظاهری نامنظم شود. جای زخم و مشکلات مربوط به احساس و استحکام نعوظ نیز ممکن است رخ دهد.
  • پیوند بافت: روش دیگر برای افزایش عرض یا طول، پیوند بافت است. این شامل برداشتن تکه ای از پوست و لایه چربی (گرافت) از جای دیگری در بدن است. این پیوند بر روی ساقه آلت تناسلی دوخته می شود. گاهی از مواد پیوندی دیگر استفاده می شود. هیچ یک از این روش‌ها بی‌خطر بودن یا کارآمد بودن آنها ثابت نشده است. این روش ها ممکن است باعث عفونت و زخم شود که می تواند شکل آلت تناسلی را تغییر دهد. آنها همچنین می توانند بر توانایی شما برای نعوظ تأثیر بگذارند.
  • کاشت آلت تناسلی: این جراحی ها شامل قرار دادن مواد زیر پوست آلت تناسلی است تا ظاهری ضخیم تر به آن بدهد. عفونت و مشکلات پیوند ممکن است نیاز به جراحی دیگری برای برداشتن پیوند داشته باشد. کوتاه شدن، اسکار و انحنای آلت تناسلی ممکن است رخ دهد. این جراحی همچنین می تواند بر توانایی شما برای نعوظ تأثیر بگذارد.

چند چیز که ممکن است واقعا کمک کند

هیچ راه مطمئن و ثابت شده ای برای بزرگ کردن آلت تناسلی شما وجود ندارد. اما اگر نگران اندازه آلت تناسلی خود هستید، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید.

  • با شریک زندگی خود صحبت کنید. ممکن است ترک عادات قدیمی یا بحث در مورد ترجیحات جنسی با همسرتان سخت باشد. اما از این کار خوشحال خواهید شد و ممکن است از جرقه ای که در زندگی جنسی شما زده می شود شگفت زده شوید.
  • به فرم برسید: اگر اضافه وزن دارید، چربی اضافی شکم ممکن است آلت تناسلی شما را کوتاه‌تر از آنچه هست نشان دهد. سعی کنید وزن خود را به حالت تعادل برسانید. ورزش منظم می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آمادگی جسمانی بهتر نه تنها باعث می شود شما سالم به نظر برسید، بلکه می تواند قدرت و استقامت را در طول رابطه جنسی بهبود بخشد.

  • با پزشک یا مشاور خود صحبت کنید: احساس نارضایتی از اندازه آلت تناسلی خود امری رایج است. یک متخصص سلامت روان یا مشاور خانواده می تواند به شما کمک کند. بسیاری از مردان با اطمینان از اینکه «معمولی» هستند، احساس بهتری دارند. مشاوره در مورد چگونگی رضایت بهتر همسر خود بدون توسل به بزرگ کردن آلت تناسلی نیز می تواند کمک کننده باشد.

بزرگ کردن آلت تناسلی با روش های تبلیغی ماهواره چقدر نتیجه بخش است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر حسین کرمی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری، امروزه مردان جوان زیادی به بنده مراجعه می کنند که از کوچک بودن آلت تناسلی و یا اندازه آن ناراضی بوده و دنبال بزرگ کردن آلت تناسلی مردان و یا حجم دادن به آن هستند و از طرفی در ماهواره ها و فضای مجازی تبلیغات گسترده ای با درصد موفقیت بالا جهت بزرگ کردن آلت تناسلی تبلیغ می کنند که از آن جمله به دستگاه های کِشنده، عمل های جراحی بزرگ کننده آلت، تزریق ژل، واکیوم و تمرین های مختلف روزانه جهت بزرگ کردن آلت تناسلی نام برد.


آیا در مراکز علمی و پژوهشی و مراکز درمانی معتبر دانشگاهی در دنیا روشی جدید برای بزرگ کردن آلت تناسلی وجود دارد؟

علیرغم پیشرفت در تکنولوژی هنوز هیچ روش درمانی جدید جراحی برای بزرگ کردن آلت تناسلی مردان وجود ندارد.


آیا تبلیغات همه دروغند؟

بله، تبلیغات انجام شده شامل دو گروه دارویی و وسایل و جراحی هستند. رشد و نمو آلت قبل از بلوغ اتفاق می افتد و بعد از آن تا پایان عمر ثابت است و بعد از بلوغ هیچ داروئی برای بزرگ کردن آلت تناسلی موثر نمی باشد.

استفاده از هورمون تستوسترون ، تزریق مواد حجم دهنده، شانس ایجاد انواع سرطان ها و از کار افتادن بیضه ها را بالا می برد و اصلاً توصیه نمی شود.


نظرتان در رابطه با دستگاه های کش دهنده و واکیوم چیست؟

همچنان که عرض کردم علیرغم تبلیغات گسترده، دستگاه های کشنده یا Extender ها و واکیوم هیچ نقشی در بزرگ کردن طول آلت تناسلی ندارند و اصلاٌ توصیه نمی گردد.



آیا تکنیک جراحی خاصی برای بزرگ کردن آلت تناسلی وجود ندارد؟

به علت عوارض وحشتناک عمل جراحی، هنوز روش سالم و بی خطر در دنیا کشف نشده است. در بعضی مراکز با عمل جراحی لیگمان های آویزان کننده آلت را قطع می کنند که طول آلت افزایش پیدا کرده ولی متاسفانه افتادگی پیدا می کند و لذا فرد با مشکل جدی در مقاربت مواجه می شود و لذا به علت غیرقابل برگشت بودن عمل و گرفتاری تا آخر عمر آن، به جوان ها توصیه می کنم از انجام این عمل شدیداً اجتناب نمایند.


نظرتان راجع به تزریق ژل های حجیم کننده آلت چیست؟

تزریق ژل به زیر پوست آلت جهت حجم دادن و کلفت کردن آلت باعث از بین رفتن حس آلت تناسلی می شود و از طرفی به علت جذب آن و تزریق های مکرر که باعث عوارض متعدد می شود کار بیخودی می باشد و از نظر علمی به علت حساسیت خاص آلت تناسلی توصیه نمی شود.


آیا با تمرین های ورزشی و کششی روزانه می توان طول آلت را افزایش داد؟

متاسفانه خیر، چون طول سیلندرهای آلت تناسلی تا بلوف که رشد کرده اند بعد از آن رشدشان متوقف می شود و لذا امکان افزایش طول آنها با حرکت های ورزشی اصلاً امکانپذیر نیست.


اندازه آلت تناسلی مرد در حالت طبیعی چقدر است؟

ابتدا باید عرض کنم که طول واژن خانم ها در حالت کشش ۵-۹ سانت می باشد و در نتیجه اگر آلت تناسلی مرد در حالت نعوظ بالای ۹ سانت و زیر ۱۵ باشد طبیعی است. هر چه طول آلت بزرگتر باشد باعث درد شدید مقاربت برای خانم ها می گردد و لذا آقایانی که طول آلت تناسلی آنها در حالت نعوظ بالای ۷ سانت است نیاز به اقدام خاصی نیست و می توانند رابطه جنسی موفق داشته باشند.
در بسیاری از مواقع افرادی که به اینجانب مراجعه می کنند طول آلتشان طبیعی است ولی خود را با دیگران مقایسه می کنند و لذا فکر می کنند که اندازه آلت شان کمتر از طبیعی است در حالیکه این قضیه از نظر علمی صحت ندارد.


علت سایزهای مختلف آلت تناسلی مردانه چیست؟

عوامل متعددی از قبیل ارث محیط و تغذیه و سلامتی سیستم هورمونی بدن و عوامل ناشناخته در ساختن اندازه آلت دخیل هستند. اندازه آلت تناسلی مثل قد افراد مختلف و متنوع است و لذا:

  1. هیچ کس نباید با دیگری خود را مقایسه کند
  2. اگر اندازه آلت مثل قد در حالت طبیعی باشد نیاز به اقدامات درمانی ندارد
  3. منشاء اغلب نگرانی جوانانی که از کوچکی آلت شاکی هستند دیدن فیلم های پورن می باشد که در اینجا صادقانه عرض می کنم که آنها مثل فیلم های دیگر ساختگی و انتخاب شده از افراد خاص هستند و لذا نباید با آنها خود را مقایسه کرد.


آیا راهی برای جلوگیری از کوچک ماندن آلت تناسلی وجود دارد؟

بله، درمان فقط قبل از بلوغ موثر است. والدینی که از کوچکی آلت تناسلی پسر خود نگران هستند باید قبل از بلوغ به دکتر مراجعه و تحت بررسی قرار بگیرند و در صورت نیاز هورمون درمانی مناسب جهت افزایش آلت تناسلی قبل از بلوغ شروع شود.

آلت دفن شده چیست؟

امروزه آلت دفن شده یکی از شایعترین علت مراجعه بیمارانی است که از کوچکی الت تناسلی شاکی هستند. در آن ها بعلت تجمع چربی زیاد در ناحیه پوستی آلت مثل کوه یخی در میان چربی ها مخفی شده است و لذا بهترین و قطعی ترین روش درمان کاهش وزن و از بین رفتن چربی های اضافی می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Habeebullah ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    1 0
    بسیارعالیی
  • Asuman UG ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
    0 0
    Reading from Uganda East Africa, I'm glad to find this important piece of information. Credits and thanks be to the reporter, I'm so blessed by this information.