سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 201331

زنبورهای عسل کلیدی ترین عضو زنجیره غذایی

سلامت نیوز:زنبورهای عسل نیش میزنند و عسلشان هم آنقدر گران است که شاید خریدش از عهده بسیاری از مردم برنیاید. پس غیرمنطقی نیست اگر بگوییم از بین رفتن زنبورها برای بیشتر مردم روی زمین ضرر بزرگی نخواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ماهنامه قلمرو رفاه اما یک واقعیت دیگر وجود دارد که شاید دانستنش نظرتان را راجع به این موجودات وز وزوی زهرآگین عوض کند. اگر قرار باشــد لیستی از گونههای مهم و حیاتی درست کنیم، زنبورهای عسل در صدر لیست قرار دارند.

از بین 100 گونهای گیاهی که 90 درصد غذای ما را تولید میکنند، هفتاد گونه برای گردهافشانی و باروری به زنبورهای عسل وابسته هستند. پس اگر آنها نباشند، ما همه گیاهانی را که آنها با گردهافشانی نقش مهمی در بقایشان دارند از دست خواهیم داد، نتیجه موضوع از دست دادن همه جانداران دیگری اســت که از این گیاهان تغذیه میکنند.

زنبورهای عسل کلیدیترین عضو شناخته شــده زنجیره غذایی ما هستند و متأسفانه تغییر اقلیم بر جمعیت آنها تأثیر ناخوشایند داشته است. چند مطالعه اخیر نشان میدهند آنها به افزایش دما و تغییر الگوی بارش حساستر از آنچیزی هســتند که تصور میکردیم.

از دست دادن آنها به معنای از دست دادن همه چیز است و بیراه نیست اگر بگوییم بدون زنبورهای عسل ما جان سالم به در نخواهیم برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha