مقرر شده 30 درصد از درآمد ناشی از هدفمند كردن یارانه‌ها كه در قانون پیش بینی شده به بخش تامین اجتماعی (بیمه‌ها، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و ...) اختصاص یابد تا به این ترتیب سازمان‌های بیمه‌ و بخش بهداشت و درمان با مشكلی مواجه نشوند.

‌٣٠درصد درآمد هدفمندسازی یارانه ها به تامین اجتماعی اختصاص می‌یابد
سلامت نیوز: مدیركل بودجه و منابع وزارت بهداشت با بیان این كه مقرر شده 30 درصد از درآمد ناشی از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه به بخش تامین اجتماعی اختصاص یابد، گفت: سهم وزارت بهداشت از این 30 درصد هنوز مشخص نیست.

مهندس ابوالحلاج در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، با اشاره به تاثیرات هدفمند كردن یارانه‌ها در نظام سلامت، گفت: از آنجا كه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها ممكن است آثار تورمی بر اقتصاد جامعه و از جمله بخش بهداشت و درمان داشته باشد، به این منظور بررسی‌های لازم را انجام و پیشنهادهایی را به دولت ارایه داده‌ایم.

وی با بیان این كه دولت راهكار قانونی هدفمندی یارانه‌ها و تاثیرات آن در نظام سلامت را نیز پیش بینی كرده است، افزود: به این ترتیب بر اساس ماده 7 قانون هدفمند كردن یارانه‌ها بخشی از اعتبارات قابل بازیافت برای بخش «تامین اجتماعی» كه بهداشت و درمان را هم شامل می‌شود، پیش بینی شده است.

ابوالحلاج ادامه داد: در مجموع مقرر شده 30 درصد از درآمد ناشی از هدفمند كردن یارانه‌ها كه در قانون پیش بینی شده به بخش تامین اجتماعی (بیمه‌ها، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و ...) اختصاص یابد تا به این ترتیب سازمان‌های بیمه‌ و بخش بهداشت و درمان با مشكلی مواجه نشوند.

وی با بیان این كه فعلا قرار نشده كه با اجرای هدفمندی یارانه‌ها مبلغی به صورت مستقیم به وزارت بهداشت پرداخت شود، افزود: همچنین هنوز مشخص نیست كه سهم وزارت بهداشت از این 30 درصد چقدر است. در بحث هدفمند كردن یارانه‌ها، تامین اجتماعی و بیمه‌ها از سازمان‌هایی هستند كه تامین مالی می‌شوند و امیدواریم كه با اجرای این قانون، پرداخت‌هایشان به وزارت بهداشت به موقع باشد.

مدیركل بودجه و منابع وزارت بهداشت ادامه داد: تمام سعی‌ ما آن است كه با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در تبادل اسناد با سازمان‌های بیمه‌گر نهایت همكاری و حداقل مشكل وجود داشته باشد تا این تامین مالی به موقع انجام شود.

وی درباره احتمال تغییر تعرفه‌های درمان به دنبال اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها نیز گفت: به این منظور نیز سازمانی تشكیل شده تا برای تغییر تعرفه‌های احتمالی تصمیم‌گیری ‌شود اما در مجموع تعرفه‌های درمان امسال تعیین و ابلاغ شده و تغییر در آن بعید است.

مدیركل بودجه و منابع وزارت بهداشت در پایان با اشاره به تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشكی و بیمارستان‌های دولتی، گفت: در این زمینه آنچه كه مدیریت سازمان تامین اجتماعی ابراز می‌كند، مشكلات نقدینگی است و قول داده‌ است این مشكلات به زودی رفع و پرداخت‌ بیمارستان‌ها انجام شود. در مجموع دولت به شدت پیگیر است كه تخصیص‌های بیمه‌ها را پرداخت كند تا آنها نیز تعهدات خود به دانشگاه‌های علوم پزشكی را بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha