یک فعال صنفی پرستاری در همایش روز پرستار، با قرائت نامه ای خطاب به رئیس جمهور، گفت: بدترین دوران پرستاری در دولت تدبیر و امید درگیر بی تدبیری وزارت بهداشت شد.

آقای رئیس جمهور! بدترین دوران پرستاری در دولت تدبیر و امید رقم خورد

سلامت نیوز: یک فعال صنفی پرستاری در همایش روز پرستار، با قرائت نامه ای خطاب به رئیس جمهور، گفت: بدترین دوران پرستاری در دولت تدبیر و امید درگیر بی تدبیری وزارت بهداشت شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، متن نامه ویدا پرویزی به این شرح است؛

گرامی باد یاد و خاطره ی شهدای آتش نشان ، کسانی که جانشان را فدای نجات انسان هایی می کنند که نه نسبتی دارند و نه می شناسند و نه انگیزه ی مالی دارند و ...

فقط برای هم نوع دوستی بی محابا به دل خطر می زنند، حتی لحظه ای تامل نمی کنند حتی لحظه ای تردید نمی کنند، حتی لحظه ای یاد همسر باردار نگرانشان نمی افتند ، یاد کودک چشم به راهشان.. یاد پدر و مادر پیرشان ...

درست مانند پرستاران ، پرستاران که در زمره بی عدالتی و بی توجهی، در ظلمات نادیده گرفته شدن ثانی وار بی هیچ تردید و بی ترس به دل خطر می زنند ، بی هیچ توجهی به معوقات و فشار کار و... بی توجه به توهین ها و فشارهای مضاعف مراقبان سلامت مردم هستند و در این راه جانشان را بر بالین بیماران در بیمارستان ها، در جاده ها، در هلی کوپترهای امداد و... جای جای کشور فدا می کنند و حتی در نگاه مسئولان نظام سلامت هم دیده نمی شوند.

آقای رئیس جمهور !

 من یک پرستارم ، از همینجا با همین صدای نارس ، با همین فریاد در گلو مانده شما را صدا می کنم به نمایندگی از حجب و حیا و انسان دوستی پرستاران.

آقای رئیس جمهور !

بدترین دوران پرستاری متاسفانه در دولت تدبیر و امید درگیر بی تدبیری وزارت محترم بهداشت شد و امید بهبود کیفیت مراقبت از سلامت جامعه ناامید شد .

آقای رئیس جمهور !

در دولت تدبیر و امید بیشترین توهین ها و بدترین برخوردها با پرستاری شد، جایی که پرستاری را به جرم عبور از محل اعتراض به حراست کشیدند ،کیفش و موبایلش را تفتیش کردند، جایی که شریف پرستاری را تبعید کردند به جرم ناکرده ، جایی که معوقات پرستاران از یک سال هم می گذرد ...

 آقای رئیس جمهور !

شکستن پرستاری ، شکستن سلامت مردم است.

نگاهی به پروژه های غیر کارشناسی وزارت بهداشت در حوزه مراقبت و پرستاری بیاندازید ببینید و تجدید نظر کنید.

اولین صدای نقدها راجع به اشکالات طرح تحول سلامت که نزدیک نیمی از بودجه کشور را بلعید از پرستاری بلند شد و جای سپاس، خفقان و حذف و تهدید تصیبمان شد

شکستن پرستاری با طرح های من در آوردی و بی پایه و غیر کارشناسی مانند کمک پرستاری یک ساله و سپردن مراقبت از سلامت مردم به افراد غیر علمی و بی دانش، تخریب سلامت مردم است.

در هیچ دولتی سابقه نداشته که نفر اول اجرایی کشور در مراسم های پرستاران حضور نداشته باشد، در هیچ دولتی این همه بی توجهی به مراقبت از مردم نشده است.

قطعا این برخوردها و این عملکردها از چشم جامعه بزرگ پرستاری دور نخواهد ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha