پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 205139

فردی که در امری یا در همه امور با سوء ظن می‌نگرد و فقط بدی ها را می بیند، بدبین است. بدبینی در شکل شدید آن یک اختلال روانی است که فرد بیمار تفسیر غلطی از رفتار دیگران دارد و در واقع احساس می کند چیزی را که می بیند یا می شنود واقعیت ندارد و با چیزی که در پشت صحنه وجود دارد متفاوت است.

شوهرم نمی گذارد هیچ کجا بروم حتی مغازه

سلامت نیوز-*نسیم احمدی: فردی که در امری یا در همه امور با سوء ظن می‌نگرد و فقط بدی ها را می بیند، بدبین است. بدبینی در شکل شدید آن یک اختلال روانی است که فرد بیمار تفسیر غلطی از رفتار دیگران دارد و در واقع احساس می کند چیزی را که می بیند یا می شنود واقعیت ندارد و با چیزی که در پشت صحنه وجود دارد متفاوت است.

به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان روزنامه خراسان نوشته است: 5 سال است خانه دارم و یک دختر دارم. هیچ فردی از خانواده ام حق ورود به خانه من را ندارد و من هم هیچ کجا نمی توانم بروم چه برسد رفتن به مغازه. برای فرزندم هم حق خریدن یک تکه لباس را ندارم چون شوهرم نمی گذارد. لطفا مرا راهنمایی کنید.
 
پاسخ:

فردی که در امری یا در همه امور با سوء ظن می‌نگرد و فقط بدی ها را می بیند، بدبین است. بدبینی در شکل شدید آن یک اختلال روانی است که فرد بیمار تفسیر غلطی از رفتار دیگران دارد و در واقع احساس می کند چیزی را که می بیند یا می شنود واقعیت ندارد و با چیزی که در پشت صحنه وجود دارد متفاوت است.


شوهرتان بدبین است
به نظر می رسد که شوهر شما بدبین است. دلیل این ادعا هم این است که انسان های بدبین دارای شخصیت کنترل گر هستند یعنی این که دائم همسر خود را چک می کنند و تمام حرکات، رفتار و ارتباط های او را زیر ذره بین می گذارند و مدام در حال تست کردن لحظه به لحظه همسرشان هستند که شوهر شما همین گونه است.


ریشه بدبینی به همسر
شناخت نداشتن کافی از همسر، اساس بدبینی و شک به وی است. وقتی مرد از همسرش تصویر دیگری را در ذهن می پروراند و با ورود به زندگی مشترک متوجه می شود که درانتخابش اشتباه کرده است، این خود نوعی نفرت و انزجار را در وی نسبت به همسرش ایجاد می کند و به طور طبیعی این موضوع مهم ترین دلیل می شود برای پیدایش بهانه گیری ها و بدبینی های بیمار گونه.


راهکارهای کاهش بدبینی شوهرتان
در ادامه راهکارهایی برای کم شدن بدبینی شوهرتان پیشنهاد می شود.
1-همیشه سعی کنید در هر موضوعی با همسر خود صادق  و قابل اعتماد باشید. ریشه بسیاری از بدبینی ها نبود صداقت در زندگی است.
2-در مراودات اجتماعی خود خیلی مراقب باشید به ویژه اگر طرف شما جنس مخالف است. هر نوع صحبت غیرکاری، تماس های بی مورد و روابط آزاد، نتیجه ای شوم در بردارد به طوری که حتی اگر شما هم فکری در سر نداشته باشید، همسرتان جور دیگری برداشت می کند.
3-با هم مذاکره کنید. در زمانی که هر دوی شما در آرامش قرار دارید و هیچ اتفاق بیرونی ذهن تان را درگیر خود نکرده، پای میز مذاکره بنشینید. به همسرتان بگویید می خواهید سوءتفاهم ها را برطرف و مشکل را حل کنید. همدیگر را متهم نکنید و تند نروید. کمک گرفتن از یک مشاور خانواده به شما در این مورد دید روشن تری می دهد.


پیشگیری از بدبینی
واضح است که پیشگیری بهتر از درمان است. یکی از عوامل جدی و مهم در ایجاد بدبینی، سوء تفاهم است. سوء تفاهم یعنی نداشتن درک انگیزه ها و مقاصد طرف مقابل. هر چقدر شما خواهر عزیز بتوانید همسرتان را بهتر بشناسید و همسرتان، شما را بهتر بشناسد، سوء تفاهم ها کمتر می شود.

 *روان‌شناس بالینی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha