رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه کوتاهی عضلات و محدودیت مفاصل از عوارض سوختگی‌ در چهارشنبه آخر سال است، گفت: این مشکلات علاوه بر هزینه‌های سنگینی است که حوادث چهارشنبه آخر سال بر دوش خانواده‌ها می‌گذارد.

کوتاهی عضلات و محدودیت مفاصل از عوارض سوختگی‌های چهارشنبه آخر سال

سلامت نیوز:رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه کوتاهی عضلات و محدودیت مفاصل از عوارض سوختگی‌ در چهارشنبه آخر سال است، گفت: این مشکلات علاوه بر هزینه‌های سنگینی است که حوادث چهارشنبه آخر سال بر دوش خانواده‌ها می‌گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد علی محسنی بندپی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی و انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به عوارض سوختگی‌های چهارشنبه آخر سال گفت: به دلیل سوختگی، عضلات و در نتیجه حرکت بیماران دچار مشکل می‌شود و کوتاهی عضلانی و محدودیت مفاصل سبب بروز مشکلات برای بیماران خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مشکلات تا پایان عمر فرد را درگیر می‌سازد، افزود: علاوه بر جراحی‌های مختلف جهت بهبود عملکرد مفاصل، جراحی‌های زیادی نیز در حوزه زیبایی به همراه خواهد داشت که این مساله هزینه‌های سنگینی برای خانواده‌ها به همراه دارد.

وی ضمن تاکید بر دوری از مواد محترقه به ویژه در چهارشنبه آخر سال، گفت: سوختگی‌ها سبب بروز مشکلات زیادی برای افراد می‌شود که بسیاری از آنها قابل بازگشت نبوده و باید به موضوع پیشگیری از حوادث به شدت توجه کرد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران بیان کرد: انجمن فیزیوتراپی ایران ضمن هشدار به خانواده‌ها از فیزیوتراپیست‌ها خواسته است که یک روز خود را به آموزش در مدارس اختصاص داده تا پیشگیری‌های لازم در زمینه سوختگی‌های آخر سال انجام گیرد.

بندپی تأکید کرد: تمام بیمارانی که دچار سوختگی می‌شوند نیازمند درمان فیزیوتراپی بوده که تا پایان عمر آنها را درگیر می‌کند از طرفی در ایام عید نیز به دلیل وقوع تصادفات، افراد زیادی مصدوم شده که این مصدومیت معلولیت‌های جدی را می‌تواند به همراه داشته باشد لذا پیشگیری از حوادث در جامعه بسیار ضرورت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha