چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

بسیاری از نوجوانان و جوانان برای کسب درآمدی نه چندان زیاد،‌ اقدام به ساخت نارنجک های دست سازی می کنند که گاه می تواند قبل از فروششان خطرات جانی برای آنان در پی داشته باشد.

سودایی که چشم را کور می کند

سلامت نیوز:  بسیاری از نوجوانان و جوانان برای کسب درآمدی نه چندان زیاد،‌ اقدام به ساخت نارنجک های دست سازی می کنند که گاه می تواند قبل از فروششان خطرات جانی برای آنان در پی داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، بسیاری از افراد شب گذشته را به عنوان چهارشنبه آخر سال به شادی گذراندند و خاطر خوبی برایشان به یادگار ماند، ولی بسیاری دیگری بودند که شب گذشته را فراموش نخواهند کرد البته نه به خوشی و شادی، بلکه با وحشت، ترس، درد، نابینایی، معلولیت و حتی مرگ.
شب گذشته همانند سال های قبل مصدومان حادثه چهارشنبه سوری به بیمارستان مطهری، فارابی و دیگر بیمارستان‌ها در تهران منتقل شدند، هرچند به گفته پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور با کاهش آمار مصدومان و فوتی های چهارشنبه سوری مواجه بودیم و این آمار نسبت به سال گذشته حدود 60درصد کاهش داشته ولی همین آمار امسال نیز بسیار دردناک است.


آنچه از وضعیت مصدومان این شب کاملا مشهود بود این است که مصدومانی که با وخامت شدید به بیمارستان منتقل می شدند با حجم زیاد مواد محترقه دچار آسیب شده بودند و یکی از دلایلش می تواند این باشد که آنان در حال ساخت نارنجک‌های‌ دستی برای فروش بودند.


شب گذشته سه مصدوم را از منطقه چهار راه پیروزی با سوختگی و مصدومیت بسیار زیاد به بیمارستان مطهری منتقل کردند. این جوانان که بیش از 25 سال سن نداشتند، در زیر زمین خانه مسکونی با 30 کیلو مواد محترقه در حال ساخت نارنجک های دستی بودند، که انفجار همه چیز را ویران کرد.
نگاه گذرا به وضعیت بیماران و همراهانشان، نشان از این واقعیت داشت که این افراد در طبقه ضعیف جامعه قرار دارند و قطعا این نوجوانان و جوانان در سودای کسب درآمد و هیجانات لحظه ای همه چیز را تباه کردند.
نابینایی حداقل مصدومیتی بود که برای این افراد اتفاق می افتد و قطعا تک تک این نوجوانان و جوانان اگر زنده مانده باشند، خاطرات این چهارشنبه سوری که به چهارشنبه سوزی ختم شد را فراموش نمی کنند.


مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور  گفت: آخرین آ‌مار جمع بندی شده تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری دو هزار و 351 نفر است که نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.


وی افزود: از این تعداد در حوادث چهارشنبه سوری امسال 600 نفر در بیمارستان بستری شدند که 60درصد( موارد بستری) نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و از این تعداد هنوز 424 نفر در بیمارستان بستری هستند.
سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: تعداد موارد فوت ناشی از حوادث چهارشنبه سوری نیز تا این لحظه (ساعت 10 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه) دو نفر است که شامل یک نفر نوجوان 12 ساله در تهران و یک مرد 23 ساله در اصفهان است.
وی گفت: حال 6 مصدوم دیگر نیز وخیم است که یکی از آنان جوان 27 ساله‌ای است که در تهران دو دست و دو پای او از مچ قطع شده است، سه نفر دیگر از این مصدومان بدحال در اراک و دو نفر دیگرشان در اصفهان هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha