چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 209067

اضافه وزن و چاقی بخصوص هنگام سفرهای طولانی مدت، در اکثر افراد اتفاقی اجتناب ناپذیر است.

با 7 گام ساده، هنگام سفر دچار اضافه وزن و چاقی نمی شوید

سلامت نیوز: اضافه وزن و چاقی بخصوص هنگام سفرهای طولانی مدت، در اکثر افراد اتفاقی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، با این حال راهکارهایی برای به حداقل رساندن این عارضه و یا عدم ابتلا به آن در هنگام سفر پیشنهاد شده است:

تحرک بیشتر در طول سفر: باید در طول سفر٬ ورزش هوازی و قدرتی انجام داده و تا جایی که می توانیم٬ پیاده روی کنیم. برای اطمینان از اینکه ورزش را فدای گردشهای روزانه نمی کنیم٬ بهتر است که قبل از صبحانه٬ بیست دقیقه یا حداقل ده دقیقه٬ ورزش کنیم.

انتخاب لقمه های کوچک غذا: می توان هوس خوردن خوراکیها را با خوردن تنها یک تکه کوچک از برخی از آنها فرو نشاند. همچنین٬ می توان از جایگزینی غذاها کمک گرفت. یعنی مثلا به جای دسر از یک میوه شیرین استفاده کرد.

پرهیز از شب نشینی های طولانی مدت: کم خوابی باعث برهم خوردن تعادل هورمونهای سیری و گرسنگی شده و اشتها و هوسهای غذایی رو افزایش می دهد. به علاوه٬ هر قدر که دیرتر بخوابیم٬ احتمال پرخوری و سرگرم کردن خود با غذا نیز بیشتر میشود. پس باید در طول سفر هم یک ساعت مشخص را در نظر گرفته و هر شب سر همان ساعت بخوابیم.

مصرف غذاهای محلی: مصرف غذاهای فراوری شده در طول سفر، عادت بسیار غلط برخی افراد است. بهتر است که گزینه های غذایی سالم و محلی را در طول سفر انتخاب کنیم که با مواد غذای تازه و سالم تهیه شده اند.

نوشیدن به اندازه آب: نوشیدن آب٬ نمک اضافی را از بدن دفع می کند و در نتیجه٬ دچار ورم و اضافه وزن کاذب ناشی از احتباس آب در بدن٬ نخواهیم شد. همچنین٬ نوشیدن آب٬ نیم ساعت قبل از غذا٬ اشتها را کمتر می کند.

پیاده روی: یکی از مفیدترین ورزشها در سفر٬ پیاده روی است. از پله ها به جای پله برقی یا آسانسور استفاده کنید. از وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس یا مترو استفاده کنید تا مجبور به ایستادن به جای نشستن٬ شوید.

ماجراجویی های سالم: کرایه کردن دوچرخه٬ غواصی٬ طبیعت گردی، بدمینتون٬ والیبال٬… ٬ یا هر فعالیتی که با محلی که برای تعطیلات به آنجا سفر کرده اید٬ همخوانی دارد٬ راههای مناسبی برای تفریح و فعالیت هستند.

www.rd.com



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha