نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه حوزه سلامت در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشتاز بوده است، گفت: همین امر باعث شد امروزه ۷۵ درصد اقلام دارویی مورد نیاز کشور در داخل تولید شود.

پیشتازی وزارت بهداشت در تحقق اقتصاد مقاومتی/ ۷۵ درصد اقلام دارویی در داخل تولید می شود

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه حوزه سلامت در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشتاز بوده است، گفت: همین امر باعث شد امروزه ۷۵ درصد اقلام دارویی مورد نیاز کشور در داخل تولید شود.

به گزارش سلامت نیوز ، محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری نامگذاری سال 96 با عنوان" اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال"، افزود: مقام معظم رهبری طی 3 سال اخیر بحث اقتصاد مقاومتی را با رویکردهای متفاوتی مورد توجه قرار دادند زیرا بدون شک معیشت و اشتغال بزرگترین دغدغه جامعه است و باید همه مدیران در سطوح مختلف نگاه ویژه ای به اشتغال و تولید داخل داشته باشند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که حوزه سلامت در تحقق اقتصاد مقاومتی نسبت به سایر دستگاه ها و نهادها پیشتاز و پیشگام بوده و گام های موثری نیز در این زمینه برداشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: توجه به تولید داخل در حوزه داروها، افزایش کیفیت این محصولات و جلوگیری از واردات بی رویه دارو  و تجهیزات پزشکی از جمله اقداماتی بود که باعث شد امروزه 75 درصد اقلام دارویی مورد نیاز کشور در داخل تولید شود.

وی یادآور شد: اقدامات وزارت بهداشت سبب شد از خروج ارز در زمینه واردات دارو تا حد قابل توجهی جلوگیری شود و با حمایت از تولید داخل اغلب مواد مورد نیاز در کشور تولید شود.

قربانی تاکید کرد: از سویی دیگر تلاش برای کاهش پرداخت از جیب مردم و تربیت نیروی کارآمد و متخصص نیز گام دیگری در جهت تحقق اقتصادی مقاومتی در حوزه سلامت به شمار می رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: ناگفته نماند که مجلس نیز برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت همراهی مثبتی با وزارت بهداشت داشت و با تصویب منابع پایدار برای طرح تحول سلامت و اخذ مالیات بر دخانیات و کالای آسیب رسان کمک کرد تا اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم در سال جدید نیز وزارت بهداشت بیش از گذشته در عرصه اقتتصاد مقاومتی قدم برداشته و شاهد پیشرفت کشور در حوزه تولید و اشتغال باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha