انجمن علمی طب سنتی ایران به مطالب منتشر شده پیرامون دعوت برخی افراد و گروه‌ها به منع واکسیناسیون و انجام حجامت نقره برای اطفال واکنش نشان داد.

واکنش انجمن طب سنتی به اظهارات ناآگاهانه منع واکسیناسیون اطفال

سلامت نیوز: انجمن علمی طب سنتی ایران به مطالب منتشر شده پیرامون دعوت برخی افراد و گروه‌ها به منع واکسیناسیون و انجام حجامت نقره برای اطفال واکنش نشان داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، انجمن علمی طب سنتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: واکسیناسیون به هیچ وجه با اصول طب سنتی ایران منافاتی نداشته و توصیه برخی افراد یا گروه های ناآگاه به عدم انجام واکسیناسیون نسبتی با آموزه های طب سنتی ایران ندارد. خاطر نشان می شود این انجمن در طی سال گذشته چندین نوبت نسبت به سودمند بودن برنامه کشوری واکسیناسیون و خطرات پرهیز از آن برای سلامت جامعه موضع گیری داشته که در رسانه های جمعی انتشار یافته و آرشیو آن در سایت رسمی انجمن به آدرس itma.ir نیز موجود است.

همچنین در مورد مساله حجامت همانطور که بارها در مصاحبه با اعضا انجمن علمی طب سنتی تاکید شده است، در طب سنتی ایران حجامت باید با تشخیص پزشک و طبق ضرورت های تعریف شده انجام شود و "حجامت برای همه" مورد تایید متخصصین طب سنتی نیست. همچنین برای حجامت اطفال زیر ۲ سال منع کلی وجود دارد و موارد استثنا و ضرورت های خاص باید صرفا تحت نظر پزشک آگاه  انجام پذیرد. بدیهی است آنچه اخیرا تحت عنوان حجامت نقره در طفل ۴ماهه در شبکه های مجازی دست به دست می چرخد، به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

لذا ضمن دعوت مردم به دریافت اطلاعات و مسائل مربوط به طب سنتی از مراجع علمی این رشته، از مسئولین امر انتظار می رود نسبت به رویکردهای غیرعلمی و هرج و مرج محور در حوزه طب سنتی واکنش مناسب را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha