محقق طب اسلامی و طب سنتی گفت: باید خواص استفاده از آنچه در طبیعت وجود دارد به مردم آموخته شود و این كار باید از سنین پایین در مدارس آغاز شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حسین خیراندیش شنبه شب در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین بیان داشت: 28 سال پیش تصمیم گرفتیم كه طب سنتی را احیا كنیم و طی این 30 سال تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و در این كار به موفقیت‌هایی دست یافتیم.
وی ادامه داد: اسلام دارای طب است و نبوغ من نیز اعتقاد به كار ائمه است، متأسفانه ما در جامعه‌ای هستیم كه وقتی حدیثی گفته می‌شود، می‌گویند كه آیا علمی است در صورتی كه این دستورات، سلامت انسان را به دنبال دارد.
این كارشناس طب سنتی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند بلایی بر سر این كشور آمده كه 50 سال طول می‌كشد تا بفهمیم كه چه بلایی سر ما آمده است و اكنون كه بیش از 30 سال گذشته هنوز كسی در بحث پزشكی این موضوع را باور نكرده كه آیا بلایی سر ما آمده است.
وی با اشاره به نقش گیاهان و مواد طبیعی در سلامتی انسان عنوان داشت: آنچه در طبیعت وجود دارد، رافع بیماری‌های انسان است ولی ما سرمایه‌های عظیم خود را زیر خاك فراموشی دفن كرده و به آنها نزدیك نمی‌شویم.
خیراندیش یادآور شد: طب سنتی 7 هزار سال قدمت دارد و كشور ما نیز در این عرصه دارای پیشینه و سابقه طولانی است.
وی تصریح كرد: كشوری كه در طب مستقل نیست هر ادعایی از استقلال كند یك شوخی سیاسی است و وقتی كشوری در طب مستقل نباشد به طور جدی وابسته به دیگران می‌شود و آنها باید بگویند كه چه دارویی مصرف كند و ما تا زمانی كه در طب مستقل نباشیم نمی‌توانیم چنین ادعایی كنیم.
محقق طب اسلامی و طب سنتی تأكید كرد: خداوند در طبیعت سفره‌ای گسترده است كه درمان همه انسان‌ها در این طبیعت است و ما مردم را از امكانات و ثروت‌هایی كه زیر پای‌شان است، غافل كردیم.
وی یادآور شد: باید خواص استفاده از آنچه در طبیعت وجود دارد به مردم آموخته شود و این كار باید از سنین پایین در مدارس آغاز شود.
خیراندیش خاطر‌نشان كرد: یك‌هزار و 400 عنوان كتاب توسط شیعه در حوزه طب سنتی نوشته شده است و همچنین كتبی نیز توسط اهل سنت نوشته شده است كه ما باید این مجموعه را استخراج و گزینش كرده و با نسخه‌های طب اسلامی كه از قول ائمه است، تصحیح داده و سازگار كنیم و به صورت‌های مختلف نظیر آموزش عمومی، آموزش فنی و تخصصی به مردم بیاموزیم و با این كار هم در كشور مستقل می‌شویم و هم از حیث سلامت، نرخ سلامت در كشور بالا می‌رود.
وی افزود: ما در روز قدس به خیابان‌ها آمده و مرگ بر اسرائیل می‌گوییم ولی با همین دست خود از شركت اسرائیلی دارو خریداری می‌كنیم، 93 درصد سهام شركت‌هایی دارویی متعلق به صهیونیست‌هاست و ما باید با استفاده از طب سنتی و اسلامی خود از این داروها كه عواقبی در جسم را نیز به دنبال دارد، خودداری كنیم.
محقق طب اسلامی و طب سنتی با اشاره به اهمیت حجامت گفت: حجامت یكی از رفتارها در طب سنتی و اسلامی است كه بسیار در سلامتی انسان موثر است و پیامبر نیز بر این امر تأكید دارد.
وی یادآور شد: بسیاری از بیماری‌ها به راحتی قابل درمان است ولی ما در بهداشت طب عقب افتاده‌ایم و باید بازگردیم و به طب سنتی و اسلامی توجه داشته باشیم و لباس طب، لباسی فاخر برای خدمت به مردم است.
خیراندیش گفت: امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ هستند كه امنیت با خون پاك شهدا و رهبری شجاع حاصل شده است و سلامت نیز ظرفی برای برتری فكری است و در جامعه‌ای كه منتظر امام زمان (عج) است باید سلامت را افزایش داد و خود را با قوت ایمان شارژ كرد.
وی در پایان با اشاره به اجرای طرح دهكده سالم در قزوین توضیح داد: ما می‌خواهیم در قزوین یك نمونه زندگی را پیاده كرده و دهكده سلامت داشته باشیم و در این مكان نكاتی كه در ابعاد مختلف بر سلامت انسان اثرگذار است، مورد توجه قرار می‌گیرد.
در پایان این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و شهرداران مناطق مختلف سؤالات خود را در خصوص چگونگی درمان بیماری‌های مختلف مطرح كردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha