یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 213137

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه امکان تخلف در تولید و عرضه سوسیس و کالباس زیاد است، گفت: نظارت ها بر روند تولید و توزیع باید دقیق، دائمی و همیشگی باشد.

استفاده از گوشت های فاسد در تولید سوسیس و کالباس

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه امکان تخلف در تولید و عرضه سوسیس و کالباس زیاد است، گفت: نظارت ها بر روند تولید و توزیع باید دقیق، دائمی و همیشگی باشد.

به گزارش سلامت نیوز، اکبر ترکی در گفت و گو با خانه ملت، درباره استفاده از گوشت های فاسد و غیربهداشتی در تولید سوسیس و کالباس، گفت: سوسیس و کالباس مخلوطی از مواد غذایی مختلف و فرآوری شده است و نمی توان محتوای آن را به درستی تشخیص داد بنابراین اگر نظارت ها دقیق و تولیدکنندگان تعهد و وجدان کاری نداشته باشند، امکان دارد سودجویان در تولید آن از هر گونه مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی استفاده کنند.

کنترل و نظارت ها باید بر عملکرد کارخانجات سوسیس و کالباس افزایش یابد

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنترل و نظارت ها باید بر عملکرد کارخانجات سوسیس و کالباس افزایش یابد، افزود: برای تامین امنیت غذایی مردم و جلوگیری از تخلفات باید در کارخانجات تولید فرآورده های غذایی مانند سوسیس و کالباس اقدام به نصب دوربین های حرفه ای و پیشرفته کرد.

وی ضعف نظارت را در استفاده از گوشت های غیربهداشتی و فاسد در تهیه و تولید سوسیس و کالباس موثر دانست و ادامه داد: هر چند در این رابطه ضعف نظارت دیده می شود اما در رابطه با نحوه تولید سوسیس و کالباس و مواد تشکیل دهنده آن فضای بازی وجود دارد که ممکن است شاهد انواع و اقسام تخلف ها باشیم.

امکان تخلف در تولید و عرضه سوسیس و کالباس زیاد است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه امکان تخلف در تولید و عرضه سوسیس و کالباس زیاد است، تصریح کرد: ممکن است در این باره افراد با نصب برچسب های جعلی و تقلبی بر روی این فرآورده های غذایی آنها را به مردم عرضه کنند.

نظارت ها بر روند تولید و توزیع سوسیس و کالباس باید دقیق، دائمی و همیشگی باشد

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نظارت ها بر روند تولید و توزیع سوسیس و کالباس باید دقیق، دائمی و همیشگی باشد، گفت: بهتر است بازرسان بهداشت و محیط مواد به کار رفته در تولید سوسیس و کالباس را مورد آزمایش قرار دهند تا اطمینان مردم از سلامت آنها حاصل شود.

لزوم تشدید مجازات تولیدکنندگان متخلف سوسیس و کالباس

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بر لزوم تشدید مجازات تولیدکنندگان متخلف سوسیس و کالباس تاکید کرد و ادامه داد: نباید با تولیدکنندگان متخلف سوسیس و کالباس با تسامح برخورد کرد بلکه باید مجازات های سنگینی برای آنها در نظر گرفته شود که هیچ کس جرات نکند با تولید محصولات بی کیفیت و ناسالم سلامت مردم را در معرض تهدید قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید با فرهنگ سازی و افزایش سطح آگاهی مردم خطر مصرف فست فودها به ویژه سوسیس و کالباس را اطلاع رسانی کرد، افزود: در گذشته عمده مواد غذایی کشور در روستاها تولید و تامین می شد اما متاسفانه در حال حاضر به سمت و سویی پیش رفتیم که حتی روستاییان لبنیات را هم از شهر خریداری می کنند.

با توسعه زندگی شهری اقبال مردم به  استفاده از سوسیس و کالباس افزایش یافته است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه با توسعه زندگی شهری اقبال مردم به استفاده از سوسیس و کالباس افزایش یافته است، ادامه داد: امروزه به دلایلی مانند ماشینی شدن زندگی ها، فراموشی سبک زندگی سالم، قیمت پایین و سهولت پخت فست فودها،  مصرف سوسیس و کالباس در کشور رواج پیدا کرده و عرضه و تقاضا افزایش یافته است.

باید با فرهنگ سازی مضرات و آسیب های استفاده از فست فودها به مردم اطلاع رسانی شود

ترکی با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی مضرات استفاده از فست فودها به مردم اطلاع رسانی شود، تصریح کرد: مردم غذاهای سالم را جایگزین فست فودها کرده و استفاده از فرآوردهای غذایی مانند سوسیس و کالباس را به حداقل برسانند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس دهم، با بیان اینکه افزایش مالیات مواد غذایی آسیب رسان به سلامت مانند سوسیس و کالباس تاثیر چندانی در کاهش مصرف ندارد، گفت: افزایش مالیات در این باره کارساز نبوده و می طلبد رسانه های جمعی با فرهنگ سازی و تولید برنامه مناسب مردم را از آسیب های این مواد غذایی بی کیفیت آگاه کنند؛ البته در حال حاضر مردم نسبت به قبل آگاه تر شده و به سمت و سوی مصرف غذاهای سنتی روی آورده اند.

سازمان غذا و دارو متولی نظارت بر تولید و عرضه مواد غذایی است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان غذا و دارو متولی نظارت بر تولید و عرضه مواد غذایی است، افزود: در راستای کاهش تخلفات ضروری است نظارت،‌ کنترل، ارزیابی کیفیت و تأیید نهایی سلامت محصولاتی که به چرخه مصرف شهروندان وارد می شود به سازمان غذا و دارو واگذار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha