عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مکمل های ورزشی عرضه شده در برخی باشگاه های بدنسازی قاچاق و تقلبی است، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نظارت بر این مراکز را تشدید کنند.

سلامت نیوز:عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مکمل های ورزشی عرضه شده در برخی باشگاه های بدنسازی قاچاق و تقلبی است، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نظارت بر این مراکز را تشدید کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت بشیر خالقی ، در مورد هشدار رئیس سازمان غذا و دارو درباره عرضه مکمل های غذایی و رژیمی غیرمجاز در باشگاه های ورزشی، گفت متاسفانه برخی از باشگاه های ورزشی و بدنسازی بدون توجه به رسالت اصلی خود مکمل های ورزشی غیرمجاز را به ورزشکاران عرضه و ورزشکاران بدون توجه به محتوای این مواد با مصرف آنها سلامت خود را در معرض تهدید قرار می دهند.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه استفاده از مکمل های غذایی غیرمجاز تبعات جسمی و روحی و روانی زیادی را برای مصرف کنندگان به همراه دارد، گفت: این مکمل ها هورمونی بوده و موادی به آنها اضافه می شود که در ظاهر عضلات ورزشکاران را حجم می دهد اما در حقیقت سلامت آنها را تهدید کرده و سرطان زا هستند.

مکمل های ورزشی عرضه شده در برخی باشگاه های ورزشی قاچاق است

وی با بیان اینکه مکمل های ورزشی عرضه شده در برخی باشگاه های ورزشی قاچاق و تقلبی است بر ضرورت برخورد جدی و قاطع با عرضه کنندگان تاکید کرد و افزود: تامین سلامت مردم از وظایف ذاتی وزارت بهداشت بوده و این دستگاه باید با همکاری سازمان غذا و دارو با تشدید نظارت بر این مراکز از عرضه و فروش محصولات غیرمجاز جلوگیری کنند.

باید از ورود مکمل های قاچاق به کشور جلوگیری شود

نماینده مردم خلخال در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید از ورود مکمل های قاچاق به کشور جلوگیری شود، ادامه داد: بسیاری از این محصولات به صورت قاچاق وارد کشور شده و با قیمت گزاف فروخته و عرضه می شود بنابراین به صورت جدی نیاز است تدابیری از سوی دستگاه های مسئول برای جلوگیری از ورود مکمل های قاچاق اتخاذ شود.

لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب در خصوص عوارض ناشی از مصرف مکمل های غیرمجاز

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بر لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب در خصوص عوارض ناشی از مصرف مکمل های غیرمجاز تاکید کرد و گفت: رسانه های جمعی و صداوسیما باید فرهنگ سازی مناسبی را در این باره داشته باشند و مردم را از خطرات ناشی از مصرف این محصولات آگاه کنند البته بهتر است ورزشکاران مکمل های ورزشی را از داروخانه ها تهیه کنند تا سلامت آنها به خطر نیفتد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha