نمایندگان مردم در مجلس با تاکید بر اینکه خرید و فروش کودکان جرم تلقی می‌شود، اعلام کردند که تشدید مجازات کودک فروشی مورد نظر نمایندگان است.

ورود مجلس به پدیده خرید و فروش نوزادان

سلامت نیوز:نمایندگان مردم در مجلس با تاکید بر اینکه خرید و فروش کودکان جرم تلقی می‌شود، اعلام کردند که تشدید مجازات کودک فروشی مورد نظر نمایندگان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، اخبار متعددی از کودک فروشی در برخی محلات و حتی بیمارستان‌ها مطرح شده است، چندی پیش نیز علی مویدی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از خرید و فروش نوزادان زنان معتاد خبر داده بود، هم‌اکنون نیز یکی از معاونان سازمان بهزیستی گفته است که خرید و فروش نوزادان در بیمارستان‌ها گزارش شده است.

این در حالی است که کمالی پور نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، می‌گوید: خرید و فروش کودک جرم است، پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز بر غیرقانونی و خلاف شرع بودن خریدو‌فروش نوزادان تاکید دارد.

در این شرایط کاظمی از بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون قضایی و حقوقی خبر می‌دهد و می‌گوید: در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مجازات ۲ تا ۵ سال حبس برای خرید و فروش کودک در نظر گرفته شده اما ما معتقد به تشدید این مجازات هستیم.

کمالی پور نیز می‌گوید: در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان برخورد قانونی و سلب مسئولیت از والدینی که اقدام به کودک فروشی کنند، در نظر گرفته شده است.

 

پورمختار: خریدو‌فروش نوزادان خلاف شرع و غیرقانونی است/تشدید مجازات‌کیفری برای مجرمان و پرسنل بیمارستان

محمدعلی پورمختار در خصوص خرید و فروش نوزادان در بیمارستان‌ها، گفت: خرید و فروش نوزادان خلاف شرع و غیرقانونی است زیرا خرید و فروش انسان ممنوع بوده و بر همین اساس در قوانین هم منع شده است، منتهی عدم بازدارندگی مجازات سبب شده تا این جرم ریشه کَن نشود.
پورمختار

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علی رغم وجود قانون در این زمینه، در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در حال بررسی است، به این موضوع اشاره شده تا ضمانت اجرایی قوی‌تری پیدا کند، بنابراین مجازات تشدید و سنگین‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تشدید مجازات برای کنترل خرید و فروش نوزادان ضروری است، افزود: در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان علاوه بر تعیین مجازات کیفری برای مجرمانی که اقدام به خرید و فروش نوزادان در بیمارستان‌ها می‌کنند، مجازات محرومیت‌های اجتماعی و جزای نقدی هم پیش‌بینی شده است.

پورمختار تاکید کرد: آماری از خرید و فروش ها در دست نیست هرچند گزارش هایی از برخی بیمارستان‌ها مبنی بر خرید و فروش نوزادان اعلام شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان پیش‌بینی شده علاوه بر خریدار و فروشنده نوزاد در بیمارستان با پرسنل و مدیریت بیمارستانی که این اقدام خلاف در آن صورت گرفته، هم برخوردهایی صورت گیرد زیرا در این جرم شریک شده‌اند.

 

کاظمی: ۲ تا ۵ سال حبس مجازات خرید و فروش کودک/احتمال تشدید مجازات‌های بازدارنده در لایحه حمایت از کودکان

محمد کاظمی در خصوص خرید و فروش نوزادان در بیمارستان‌ها، گفت: بر اساس لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که هم‌اکنون در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی است، برای کسانی که اقدام به خرید و فروش کودکان کنند مجازات 2 تا 5 سال حبس در نظر گرفته شده است.
محمد کاظمی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خرید یا فروش کودکان امری غیرقانونی و ممنوع است، از این رو ما بر این باوریم که مجازاتی بیش از آنچه در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان پیشنهاد شده، باید در نظر گرفت.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در جریان بررسی و رای گیری مفاد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در این کمیسیون، پیشنهادات دیگری در خصوص تشدید مجازات خرید و فروش کودکان را ارائه خواهیم کرد زیرا به نظر می‌رسد این میزان هم بازدارنده نباشد.

 

کمالی‌پور: خرید و فروش کودک جرم است/سلب مسئولیت مجازات والدین کودک فروش

یحیی کمالی پور ، در خصوص خرید و فروش نوزادان در بیمارستان‌ها، گفت: خرید و فروش کودک جرم تلقی شده و در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان هم این موضوع مورد تاکید واقع شده است اما در لایحه مکان خرید و فروش مورد نظر قرار نگرفته هرچند خرید و فروش کودکان تحت هر شرایطی جرم شناخته شده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجازات خرید و فروش کودکان در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تشدید شده و علاوه بر این ساز و کارهای مناسبی برای برخورد با والدینی که کودکان خود را در معرض فروش قرار می‌دهند، تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه لایحه حمایت از کودکان و نوجوان می‌تواند امنیت خاطری برای جامعه جهت جلوگیری از خرید و فروش کودکان ایجاد کند، افزود: کسانی که عهده‌دار مسئولیت طفلی هستند اگر سلب مسئولیت یا تخطی کنند نیز مورد مجازات و برخورد واقع خواهند شد، در صورت سهل‌انگاری هم کودکان از تحت حمایت این افراد خارج می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در صورتی که والدین یا نهادهای حمایتی تعمدا اقدام به فروش کودکان کنند هم ضمن برخورد قانونی از مسئولیتی که عهده دار بودند هم سلب می‌شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha