دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 215467

درد دندان را اغلب ما در زندگی تجربه کرده ایم؛ دردی طاقت فرسا که تحمل آن گاهی سخت و حتی غیرممکن می شود. همین درد، محافظت از دندان ها را به یک مسئله مهم بدل کرده است. شما به غیر از مسواک زدن از چه شیوه ای برای مراقبت از دندان ها استفاده می کنید؟ چه خوراکی هایی را برای داشتن دندان هایی سالم مصرف می کنید؟

انگور؛ میوه ای معجزه آسا برای مراقبت از دندان ها

سلامت نیوز: درد دندان را اغلب ما در زندگی تجربه کرده ایم؛ دردی طاقت فرسا که تحمل آن گاهی سخت و حتی غیرممکن می شود. همین درد، محافظت از دندان ها را به یک مسئله مهم بدل کرده است. شما به غیر از مسواک زدن از چه شیوه ای برای مراقبت از دندان ها استفاده می کنید؟ چه خوراکی هایی را برای داشتن دندان هایی سالم مصرف می کنید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی،  بعضی از ما گمان می کنیم برخی خوراکی ها به دلیل طعم شیرین برای دندان مضر هستند. این در حالی است که میوه های شیرین به خصوص انگور نقشی ویژه در تقویت دندان های ما ایفا می کنند. آخرین تحقیقات دانشمندان حکایت از آن دارد که ترکیبات موجود در این میوه تأثیر به سزایی در تقویت دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی آنها دارد.

نکته جالب توجه این است که بیشتر از خود انگور دانه های آن برای دندان های مفید است. این دانه ها برای بهبود گردش خون خون به عملکرد بهتر قلب هم کمک قابل توجهی می کنند. پزشکان می گویند: استفاده از دانه انگور در ترکیبات مورد استفاده برای پر کردن دندان ها عمر آنها را به شکل شگفت آوری افزایش می دهد. در واقع، وجود این ماده طبیعی به حفظ طولانی مدت دندان های پر شده کمک می کند.

این خبر از آن حیث اهمیت دارد که در حال حاضر بیش از نیمی از بزرگسالان خرابی دندان و به دنبال آن پر کردن را تجربه کرده اند؛ اما ترکیباتی که برای این کار استفاده می شوند به طور میانگین پنج تا هفت سال عمر می کنند. حال اگر دانه انگور و عصاره حاصل از آن برای پر کردن دندان ها استفاده شود نیاز به ترمیم دوباره دندان پر شده تقریباً بر طرف می شود.

اگرچه در حال حاضر دانه انگور جایی در مواد اولیه دندان پزشکی ندارد؛ ولی اضافه کردن آن به فرایند تولید کار چندان دشواری نیست. اتفاقی که می تواند تحولی بزرگ در یکی از شایع ترین و رایج ترین درمان های دندان پزشکی ایجاد؛ و از هزینه ها و دردهای بیماران کم کند.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha