سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 217177

آمار بالای سقط جنین در سراسر دنیا اتفاق نگران کننده ای است که دانشمندان را به انجام مطالعات مختلف برای کاهش آن سوق داده است. به تازگی یک آزمایش ساده طراحی شده است که می تواند چند روز پس از باردار شدن به زنان احتمال سقط جنینشان را بگوید.

پیش بینی احتمال سقط جنین با یک آزمایش ساده

سلامت نیوز:  آمار بالای سقط جنین در سراسر دنیا اتفاق نگران کننده ای است که دانشمندان را به انجام مطالعات مختلف برای کاهش آن سوق داده است. به تازگی یک آزمایش ساده طراحی شده است که می تواند چند روز پس از باردار شدن به زنان احتمال سقط جنینشان را بگوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، از هر چهار بارداری یک مورد به سرنوشت سقط شدن جنین دچار می شود و این رقم در میان زنان مسن تر بالاتر است. اما اکنون دانشمندان گلاسکو دریافته اند که اندازه گیری سطوح هورمون با فاصله ای کم پس از حاملگی می تواند اطلاعات خوبی در مورد میزان موثق و مطمئن بودن بارداری ارائه کند. آنها سطح هورمون هاش سی جی یا گنادوتروپین جفتی انسان را در بیش از 2000 زن که به تازگی جواب مثبت بارداری خود را دریافت کرده بودند آزمایش کردند.

این هورمون در دوره بارداری تولید می شود و سلول هایی آن را می سازند که در جنین تشکیل می شود، هورمونی که تخمک را پس از باور شدن و چسبیدن به دیواره رحم تغذیه می کند. در یک بارداری سالم انتظار می رود که سطح این هورمون به سرعت در طول سه ماه اول حاملگی افزایش یابد.

محققان در آزمایش خود متوجه شدند آنهایی که بیشترین میزان هورمون را داشتند وقتی هشت هفته بعد اسکن شدند 86 درصد با بارداری موفق روبرو بودند. این رقم با دو درصد کاهش در میان آن دسته از زنانی مشاهده شد که از کمترین سطح این هورمون برخوردار بودند.

به گفته کارشناسان این دانش به بیماران کمک خواهد کرد تا هم از نظر روانی و هم عاطفی برای تجربه هایی که ممکن است ویرانگر باشند آماده شوند. بیشتر سقط های جنین در اولین ماه های بارداری اتفاق می افتد و تعداد کمی از آنها دیرتر رخ می دهند. یکی از محققان می گوید زوج هایی که با لقاح مصنوعی بچه دار می شوند معمولاً دو هفته منتظر می مانند تا ببینند آیا واقعاً باردار شده اند. با این حال این اتفاق برای بعضی از آنها منجر به زنده ماندن جنین نمی شود.

سطح این هورمون به ما کاملاً راهنمایی می کند تا بتوانیم با بیماران در مورد احتمال سقط جنین مشورت کنیم، این کار در نتیجه به ما کمک می کند تا بیماران را هم از نظر روانی و هم احساسی بهتر آماده کنیم. معنای این نتایج این است که بیمارانی که لقاح مصنوعی انجام داده اند و نیز پزشکان، اکنون از این فرصت برخوردار هستند که در مورد نتیجه احتمالی درمان مطلع شوند، نتیجه ای که ممکن است ورای اخبار خوشحال کننده جواب مثبت یک بارداری باشد.

منبع: تلگراف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha