حتما برای شما هم پیش آمده که به محض رسیدن به منزل و احساس گرسنگی با باز کردن در یخچال با ظرفی از غذای چند روز پیش مواجه شده باشید. اگر به خاطر نیاورید که آن غذا چه مدت در یخچال مانده و ظاهر خوبی داشته باشد، حس بویایی شما به کمکتان می‌آید!

آیا حس بویایی شما در مورد غذای در یخچال مانده درست کار می‌کند؟

سلامت نیوز: حتما برای شما هم پیش آمده که به محض رسیدن به منزل و احساس گرسنگی با باز کردن در یخچال با ظرفی از غذای چند روز پیش مواجه شده باشید. اگر به خاطر نیاورید که آن غذا چه مدت در یخچال مانده و ظاهر خوبی داشته باشد، حس بویایی شما به کمکتان می‌آید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، اگر بوی غذا تغییر کرده باشد آن را روانه سطل زباله می‌کنید در غیراینصورت به فکر گرم کردن و خوردن آن می‌افتید، اما آیا روش قابل اعتماد است؟


Lydia Buchtmann از اعضای انجمن سلامت تغذیه، این استراتژی را رد می‌کند! چرا که غذای در یخچال مانده شما ممکن است بو و ظاهر طبیعی داشته باشد اما در واقع حاوی باکتری‌های مسموم کننده باشد.


هنگامی یک غذا شروع به فاسد شدن می‌کند که باکتری‌های  فاسد کننده غذا شروع به فعالیت می‌کنند و در پی فعالیت آن‌ها بو، رنگ و بافت غذا شروع به تغییر می‌کند. اما جالب است بدانید باکتری‌های مسموم کننده متفاوت از باکتر‌ی‌های فاسد کننده می‌باشند. رشد باکتری‌های مسموم کننده در غذا می‌توانند شما را به دل درد شدید، اسهال و تهوع مبتلا کنند.


تا چه مدت غذای خود را در یخچال نگه داریم؟


در صورتی‌که در شرایط نگه‌داری مناسب، دمای 5 درجه سانتیگراد، غذای خود را در یخچال بگذارید بایستی آن را ظرف دو یا سه روز مصرف کنید. هر چند به نظر شما می‌رسد که بعضی از غذاها احتمال بیشتری برای فاسد شدن دارند اما جالب است بدانید حتی برنج یا پاستای پخته را نیز نباید بیشتر از سه روز در یخچال نگه دارید. اگر بعد از پختن غذا آن را برای مدت زمانی در دمای محیط قرار دهید احتمال فاسد شدن آن حتی بیشتر نیز می‌شود، بهتر است ظرف یک ساعت غذای تازه پخته شده خود را که از بخار افتاده در یخچال قرار دهید. در نظر داشته باشید باکتری‌های غذا در یخچال هم رشد می‌کنند فقط کندتر! پس فکر خوردن غذای مانده بیشتر از دو یا سه روز را از سر خود بیرون کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha