رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان ضمن بیان اینکه اراضی کشاورزی جنوب شهرستان با فاضلاب آبیاری می‌شوند، تاکید کرد: متولیان امر باید هر چه سریعتر با متخلفان برخورد کند.

آبیاری اراضی کشاورزی جنوب شهرستان بهارستان با فاضلاب

سلامت نیوز:   رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان ضمن بیان اینکه اراضی کشاورزی جنوب شهرستان با فاضلاب آبیاری می‌شوند، تاکید کرد: متولیان امر باید هر چه سریعتر با متخلفان برخورد کند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، شیدا آکار با اشاره به اینکه آبیاری مزارع با فاضلاب در اراضی کشاورزی جنوب بهارستان توسط تعدادی از کشاورزان انجام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع آب بویژه در بخش کشاورزی، کشاورزان به استفاده غیرمجاز از فاضلاب خام برای آبیاری اراضی روی آورده‌اند که این مسئله ضمن ایجاد مشکلات زیست‌محیطی تهدیدی برای سلامت و بهداشت مردمی نیز است.

وی ادامه داد: انتشار بیماری‌های انگلی و روده‌ای، آلودگی منابع خاک و آب‌های سطحی، مسمومیت گیاهان بر اثر تجمع عناصر غیر ضروری با غلظت بالا از جمله مشکلات آبیاری مزارع با فاضلاب است.

آکار در ادامه نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری در شهرستان، ورود فاضلاب شهری از بالادست شهرستان، شیب زمینی به سمت جنوب شهرستان و اراضی کشاورزی، در دسترس و رایگان بودن فاضلاب، سرپوشیده نبودن مسیر جاری فاضلاب را از علت‌های اصلی این مشکل دانست و گفت: طرح‌های خوبی در بخش‌هایی از شهرهای شهرستان انجام شده است اما کافی نیست و در این زمینه اقدام موثر متولیان امر مانند شبکه بهداشت و جهاد کشاورزی در برخورد با کشاورزان متخلف، شهرداری‌ها و اداره آب و فاضلاب در ساماندهی وضعیت فاضلاب شهری و کانال‌ها و تسریع در روند اجرای شبکه و سیستم تصفیه فاضلاب ضروری است.

وی تاکید کرد: محیط زیست نیز ضمن نظارت بر فاضلاب کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها با واحدهایی که فاضلاب خود را به محیط طبیعی رها می‌کنند و کشاورزانی که با انتقال فاضلاب به اراضی کشاورزی سبب آلودگی محیط زیست می‌شوند درکنار سایر سازمان‌های مسئول برخورد خواهد کرد.

براساس گزارش سایت محیط زیست استان تهران، روز گذشته رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان جهت بررسی وضعیت آبیاری اراضی کشاورزی جنوب شهرستان بهارستان از این منطقه بازدید کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha