دود سمی ناشی ازسوزاندن گوگرد در یک خوابگاه دانشجویی به منظور از بین بردن حشرات موذی برای همسایگان ایجاد مزاحمت کرد.

راهکار خطرناک از بین بردن حشرات موذی در یک خوابگاه دانشجویی همسایه‌ها را به وحشت انداخت

سلامت نیوز: دود سمی ناشی ازسوزاندن گوگرد در یک خوابگاه دانشجویی به منظور از بین بردن حشرات موذی برای همسایگان ایجاد مزاحمت کرد.

به گزارش سلامت نیوز، «خبرجنوب» نوشت: گزارش شکایت شهروندان بدلیل وجود دود غلیظ و استشمام بوی مواد شیمیایی از سمت ساختمان خوابگاه دانشجویی واقع در منطقه یک شیراز از طریق تماس چند تن از شهروندان به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش نشانان از ایستگاه دو ، راهی محل حادثه شدند.


به منظور از بین بردن حشره های موذی و از جمله ساس موجود در خوابگاه دانشجویی، به درخواست دانشجویان ، فردی از یک شرکت خدماتی در محل حاضر شده و با سوزاندن حدود 20 کیلو گوگرد که در ظرف های آلومنیومی و در خوابگاه جای گذاری شده بودند، قصد از بین بردن این حشرات را داشت. با توجه به انتشار دود غلیظ و سمی ناشی از سوختن گوگرد از طریق پنجره های خوابگاه و ایجاد مزاحمت برای همسایگان، تیم های امدادی آتش نشانی شیراز به منظور ایمن سازی و امدادرسانی در محل حضور پیدا کردند.آتش نشانان پس از رسیدن و ایمن سازی محدوده ساختمان خوابگاه با استفاده از علائم هشدار دهنده و مسدود نمودن مسیر عبور و مرور خودروها و عابرین پیاده ، تخلیه ساکنین مغازه ها و منازل مجاور را انجام داده و با تجهیز خود به سیستمهای تنفسی ، نسبت به تهویه فضای داخلی خوابگاه بوسیله باز کردن درب ها و پنجره ها و با استفاده از دستگاه دمنده و چند رشته آبدهی بصورت مه پاش اقدام کردند. پس از رقیق کردن فضای گاز آلود محیط ، ظروف آلومینیومی شعله ور محتوی گوگرد به بیرون از خوابگاه خارج و اطفا شدند.


بخار یا دود حاصل از سوخت گوگرد باعث آسیب به گلو، غشای مخاطی و بخش فوقانی دستگاه تنفسی میشود و در صورت استنشاق آن، پوست، چشمها، دستگاه تنفسی و ریه از اعضایی هستند که آسیب جدی خواهند دید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha