دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 223870

کارشناسان معتقدند: درمان جوانان مبتلا به بی‌خوابی با کمک "رفتار درمانی شناختی" آنلاین، می‌تواند مشکلات مربوط به سلامت روان از جمله افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.

درمان بی‌خوابی، علائم افسردگی را از بین می‌برد

سلامت نیوز:کارشناسان معتقدند: درمان جوانان مبتلا به بی‌خوابی با کمک "رفتار درمانی شناختی" آنلاین، می‌تواند مشکلات مربوط به سلامت روان از جمله افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان انگلیسی در یک بررسی دریافتند: درمان اختلال خواب می‌تواند علائم مشکلات روان از قبیل توهم و پارانویا را از بین ببرد.

به گفته محققان انگلیسی مشکلات خواب در مبتلایان به اختلالات روان بسیار شایع است. همچنین از مدت‌ها قبل بی‌خوابی تنها به عنوان نشانه مشکلات روان‌شناختی در نظر گرفته شده و عامل آن به حساب نمی‌آمده‌ است.

در این بررسی 3755 دانشجو از سراسر انگلیس به صورت اتفاقی در دو گروه تقسیم بندی شدند. گروه نخست تحت رفتار درمانی شناختی آنلاین قرار گرفتند و گروه دوم تنها به درمان‌های استاندارد دسترسی داشتند.

سلامت روان شرکت کنندگان در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد در افراد گروه نخست به طور چشمگیری مشکل بی‌خوابی کاهش پیدا کرده همچنین میزان توهم در آنان کاهش داشته‌ است.

به گزارش  ژاپن تودی، همچنین رفتار درمانی شناختی علائم افسردگی، اضطراب، کابوس شبانه، آرامش روان شناختی و عملکرد فرد در طول روز را بهبود می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha