دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 226707

آب رسانی هنگام دوچرخه سواری بسیار مهم است اما باید بدانید که حتی پس از دوچرخه سواری هم باید به بدن آب رسانی کرد.

غذاهایی که به آب رسانی بدن کمک می‌کنند

سلامت نیوز: آب رسانی هنگام دوچرخه سواری بسیار مهم است اما باید بدانید که حتی پس از دوچرخه سواری هم باید به بدن آب رسانی کرد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بدونیم، متاسفانه کمتر کسی به این مسئله توجه نشان می دهد. خیلی ها در طول روز به اندازه کافی آب مصرف نمی کنند. اگر مدام به بدن آب رسانی کنید دیگر نباید نگران دهیدراته شدن بدن هنگام ورزش و تمرین باشید.

اگر از جمله کسانی هستید که زیاد آب نمی خورید می توانید به غذاهای آبدار اکتفا کنید. به علاوه مواد معدنی موجود در این غذاها می توانند جایگزین الکترولیت هایی شوند که در اثر تعریق از دست می دهید، انرژی می دهند و از التهابات جلوگیری می کنند.

طالبی
 
طالبی بیشتر از ۹۰% آب دارد و نوعی غذای ترمیم کننده به حساب می آید که می تواند جایگزین ذخایر گلیکوژن در بدن شود.

انواع توت ها
توت ها بیشتر از ۹۲% آب دارندو منبع آنتوسیانین هستند. این ماده که به توت ها رنگ داده است التهابات پس از تمرین را از بین می برد و درد را کم می کند.

سوپ
سوپ هایی که از آب گوشت و انواع سبزیجات درست می شوند سرشار از سدیم بوده و مواد معدنی به بدن می رساند که ترکیبات الکترولیت را تکمیل می کنند.

حبوبات
حبوباتی مثل برنج و بلغور جو هنگام پخت آب زیادی جذب می کنند و بدن ما نیز هنگام هضم آن این آب را به خود جذب می کند. فیبر بلغور جو کلسترول را به خود جذب می کند.

فلفل دلمه ای
فلفل دلمه ای با ۹۲% آب یکی از پرآب ترین سبزیجات است. همچنین سرشار از ویتامین C و A است.
 
کاهو
کاهوی سالادی ۹۶% آب است اما انواع دیگر کاهوها بیشتر مغذی هستند تا آبدار.

خیار
خیار به اندازه کاهو آبدار است و پوست آن دارای ماده ای به نام سیلیکا می باشد که به قابلیت ارتجاعی پوست، ناخن ها و مفاصل کمک می کند.
 
 غذاهایی که به آب رسانی بدن کمک می کنند

کرفس
کرفس با ۹۵% آب، کالری کم و فیبر بالایی دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha