مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در حال حاضر ایران کشوری است که بالاترین آمار مصرف منابع آب تجدیدپذیر را در جهان به خود اختصاص داده است.

بالاترین آمار مصرف منابع آب تجدیدپذیر را در دنیا داریم

سلامت نیوز:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در حال حاضر ایران کشوری است که بالاترین آمار مصرف منابع آب تجدیدپذیر را در جهان به خود اختصاص داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،یوسف رضاپور ، با بیان اینکه امروز بحث آب و منابع آبی به یکی از دغدغه‌های مهم جامعه تبدیل شده است، افزود: شرایط مصرف آب در برهه کنونی به گونه‌ای است که در حال حاضر ایران به لحاظ مصرف منابع آب تجدیدپذیر، بالاترین جایگاه را به خود اختصاص داده و فاصله‌ای معنی‌دار با مصر که در رتبه دوم قرار دارد، پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مقوله آب، موضوعی که نمی‌توان رفع مشکلات در این حوزه را معطوف به یک یا چند دستگاه کرد، ادامه داد: وقتی آمارها در مورد مصرف آب بالا است، این حاکی از آن است که شاهد برداشت بی‌رویه از ذخایر استراتژیک آب هستیم، به طوری که در کل کشور برداشت 11 میلیارد مترمکعب اضافه‌برداشت آب را باید یک فاجعه در این حوزه تلقی کرد.

این مسئول با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در کشور و اینکه در شش حوزه اصلی آب‌ریز در کشور نیز شاهد این روند کاهشی بارندگی هستیم، اظهار کرد: میزان بارندگی آبی پارسال استان زنجان ۲۶۵ میلی‌متر بوده که نسبت به متوسط سال گذشته خود ۲۶ درصد کاهش داشته است. همچنین میزان متوسط بارندگی باران در استان نسبت به زمان طولانی مدت ۱۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه آمار بارش‌ها از مهرماه هر سال تا مهرماه سال بعد در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: تا سال 78 متوسط بارش ۲۴۷ میلی‌متر بوده و آب تجدیدپذیر ما نیز ۱۲۴ میلیارد مترمکعب بود که از سال ۷۸ تا ۹۱ یک دوره خشکسالی آغاز و میزان آب تجدیدپذیر از ۱۲۴ میلیارد مترمکعب به ۸۸ میلیارد مترمکعب رسیده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha