مدیرکل نظارت بر تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از تهیه شیوه‌نامه‌ای در راستای مدیریت خرید تجهیزات پزشکی در کشور خبر داد.

تهیه شیوه‌نامه‌ مدیریت خرید تجهیزات پزشکی در کشور

سلامت نیوز:مدیرکل نظارت بر تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از تهیه شیوه‌نامه‌ای در راستای مدیریت خرید تجهیزات پزشکی در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رضا مسائلی در چهارمین کنگره تخصصی و اولین کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات گفت: در دوره جدید طرح تحول نظام سلامت قرار است با همکاری و تعامل میان ارکان مختلف وزارت بهداشت و با محوریت معاونت درمان و با همکاری اداره کل تجهیزات پزشکی و هیات امنای صرفه جویی ارزی بتوانیم خرید تجهیزات پزشکی را مدیریت کنیم؛ به طوریکه با منابع محدود حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

وی افزود: بر این اساس قرار است اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو شیوه‌نامه‌ای را تهیه کند تا بتوانیم بر اساس آن خرید تجهیزات پزشکی را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا از منابع محدود حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم. بر همین اساس اولین قدم‌مان آسیب‌شناسی اقدامات گذشته و چگونگی بالا بردن بهره‌وری است. در وهله دوم به طور دقیق نیازسنجی را از سطح دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی انجام می‌دهیم و این موضوع را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

مسائلی با بیان اینکه امیدوارم با تعامل نزدیک میان معاونت درمان، اداره کل تجهیزات پزشکی و هیات امنای صرفه جویی ارزی، مدل جدیدی از خرید تجهیزات پزشکی را ایجاد کنیم، گفت: در این مدل حتما دانشگاه‌های علوم پزشکی نقشی فعال خواهند داشت.

وی در ادامه صحبت‌هایش به موضوع مدیریت نگهداشت تجهیزات پزشکی اشاره و اظهار کرد: در مراکز بهداشتی و درمانی کشور نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی مستقر است. بنابراین مدیریت نگهداشت آنها موضوعی بسیار کلیدی است. متاسفانه میزان بهره‌وری ما در حوزه مدیریت نگهداشت تجهیزات پزشکی در کشور با شرایط مطلوب فاصله قابل توجهی دارد.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در کشور ۲۲۰۰ شرکت تجهیزات پزشکی، ۱۰۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی و ۵۵۰۰ نماینده از کمپانی‌های مختلف تجهیزات پزشکی وجود دارد، ادامه داد: اما میزان بهره‌وری ما در این حوزه با شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد؛ به طوریکه در این حوزه نیازمند یک انقلاب و تحول بنیادین هستیم که باید از مدیریت کلان حوزه بهداشت و درمان نشأت بگیرد.

وی تاکید کرد: بنابراین ما برای خرید تجهیزات پزشکی برنامه ریزی می‌کنیم و عزم راسخ داریم که تا حد امکان مدیریت نگهداشت تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود و از این سرمایه کشور محافظت کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha