سلامت نیوز : دبیركل هلال‌احمر با اشاره به اینكه در گذشته به محض وقوع زلزله در گام نخست تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر برای تخمین خرابی در محل حادثه حضور می‌یافتند، گفت: هلال‌احمر برای كمك رسانی سریعتر به حادثه دیدگان در زلزله‌های بالای 5 ریشتر به صورت تیم‌های كامل امدادی حضور می‌یابد.

ظاهر رستمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر در گذشته به محض وقوع زلزله در هر نقطه كشور تیم‌های ارزیاب خود را برای تخمین خرابی‌ها و اطلاع از چگونگی نوع كمك رسانی به منطقه حادثه اعزام می‌كرد كه این امر در حوادث بزرگ در برخی مواقع باعث طولانی شدن كمك رسانی به مجروحین و آسیب دیدگان می‌گردید.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر از این پس برای كمك رسانی بیشتر و سریعتر در زمان وقوع زلزله‌های بالای 5 ریشتر به صورت تیم‌های كامل امدادی از جمله تیم‌های ارزیاب، پشتیبانی و خودورهای نجات و آمبولانس در منطقه حادثه دیده حضور می‌یابد.

رستمی با بیان اینكه حضور تیم‌های كامل هلال‌احمر در زلزله‌های بالای 5 ریشتر می‌تواند در كمك رسانی به حادثه دیدگان از جمله مجروحین سالخورده و كودكان بسیار تأثیرگزار باشد، گفت: حتی در صورت عدم احتیاج به نیروهای كامل امدادی در منطقه حادثه دیده امدادگران می‌توانند از مزایای اجرای یك مانور واقعی بهره‌مند شوند.

دبیركل جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان كرد: پیش زمینه اجرای طرح اعزام تیم‌های كامل امدادی هلال‌احمر به مناطق زلزله زده نیز از زلزله استان فارس آغاز شده است و این طرح در تمام زلزله‌های بالای 5 ریشتر در كشور اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha