مصرف هفتگی ماهی سطح خواب و هوش کودکان را بهبود می‌دهد.

مصرف ماهی ضریب هوشی و کیفیت خواب کودکان را تقویت می‌کند

سلامت نیوز:مصرف هفتگی ماهی سطح خواب و هوش کودکان را بهبود می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان در یک بررسی دریافتند: کیفیت خوب خواب در شب و بالا رفتن سطح هوش کودکان با مصرف حداقل یک بار ماهی در هفته امکان‌پذیر است.

محققان آمریکایی در یک بررسی مشاهده کردند کودکان ۹ تا ۱۱ ساله که حداقل هفته‌ای یک‌بار ماهی مصرف می‌کنند در تست‌های هوش امتیاز بالاتری به دست آوردند و کیفیت خواب بهتری دارند.

ماهی بخش مهمی از رژیم غذایی سالم و مفید است. این خوراکی نه تنها حاوی سطح پایینی از چربی اشباع شده و سرشار از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است بلکه منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ به حساب می‌آید.

به گفته محققان اسیدهای چرب امگا ۳ از طریق کاهش خطر نامنظمی ضربان قلب، پایین آوردن سطح تری‌گلیسیرید و کاهش جزئی فشار خون به سلامت قلب کمک می‌کند همچنین امگا ۳ به طور جداگانه با کیفیت خواب مطلوب و افزایش سطح هوش مرتبط است.

در این بررسی به منظور تعیین ارتباط بین امگا ۳ و کیفیت خواب و ضریب هوشی، مصرف ماهی در ۵۴۱ کودک چینی ۹ تا ۱۱ ساله مورد ارزیابی قرار گرفت. محققان ابتدا میزان مصرف ماهی این دانش آموزان را طی یک ماه بررسی کردند سپس ضریب هوشی و کیفیت خواب آنان را مورد مطالعه قرار دادند.

محققان مشاهده کردند کودکانی که حداقل یک بار در هفته ماهی مصرف کرده بودند در مقایسه با دانش آموزانی که به ندرت ماهی می‌خوردند در تست‌های ضریب هوشی نمره بالاتری کسب کرده‌اند.

به مدیکال نیوز تودی،‌ به گفته محققان مصرف هفتگی ماهی موجب کاهش اختلالات خواب در کودکان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha